The Guardian -The Guardian


z Wikipedie, otevřené encyklopedie

Opatrovník
The Guardian 2018.svg
The Guardian 15.ledna 2018.jpg
The Guardian přední strana dne 15. ledna 2018
Typ Denní tisk
Formát Noviny (1821-2005)
Berliner (2005-2018)
Tabloid (od roku 2018)
Vlastník (y) Guardian Media Group
Zakladatele (y) John Edward Taylor
Vydavatel Guardian Media Group
Editor Katharine Viner
Založený 5 května je 1821 ; Před 197 lety (jak Manchester opatrovník , přejmenoval The Guardian v roce 1959) ( 05.05.1821 )
politické uspořádání Levého středu
Jazyk Angličtina
Sídlo společnosti Kings Place , Londýn
Země Spojené království
Oběh 148169 (od března 2018)
sesterské noviny The Observer
The Guardian Weekly
ISSN 0261-3077  (print)
1756-3224  (web)
OCLC číslo 60623878
webová stránka TheGuardian.com

The Guardian je britský deník. Bylo známo, od roku 1821 až do roku 1959, jak Manchester opatrovník . Spolu se svými sesterskými novinách The Observer a Guardian Weekly , The Guardian je součástí Guardian Media Group , vlastněné Scott Trustu . Důvěra byla vytvořena v roce 1936 „k zajištění finanční a redakční nezávislost Guardian na věčné časy a zabezpečit novinářskou svobodu a liberální hodnoty Guardian zdarma od obchodních nebo politických zásahů.“ Scott důvěra byla přeměněna na akciovou společnost v roce 2008, s ústavou písemné tak promítat stejné ochrany pro Guardian , jak byly původně postaveny do samotné struktury důvěru svých tvůrců. Zisky jsou reinvestovány do žurnalismu a nikoli ve prospěch vlastníka nebo akcionáře.

Papír je počet čtenářů je obecně v hlavním proudu nalevo od britského politického názoru. Reputace novin jako platforma pro liberální a levicové redakční vedlo k použití „ Guardian čtenáře“ a „Guardianista“, jak často (ale ne vždy) pejorativní epiteta pro ty z levicově orientovaných nebo politicky korektní tendencí.

The Guardian se upravil Katharine Viner , kterému se podařilo Alan Rusbridger v roce 2015. V roce 2016, The Guardian ‚s tiskové vydání měl průměrnou denní oběh o zhruba 162.000 kopií v zemi, za The Daily Telegraph a The Times . Vzhledem k tomu, 2018 to bylo zveřejněno v tabloid formát . Noviny má online UK vydání , jakož i dvě mezinárodní webové stránky, Guardian Austrálie (založen v roce 2013) a Guardian USA (založen v roce 2011). Novin on-line vydání byl pátý nejčtenějším na světě v říjnu 2014, s více než 42,6 milionu čtenářů. Jeho kombinovaná tisku a online vydání dosáhnou téměř 9 milionů britských čtenářů.

Pozoruhodné naběračky obsahují 2011 News International telefon hacking skandál , a to zejména hacking zavražděn English teenager Milly Dowler ‚s telefonem. Vyšetřování vedlo k uzavření britského nejprodávanější nedělní noviny, a jeden z nejvyšších oběhu novin na světě, News of the World . Noviny také vydala zprávy o tajné sbírce Verizon telefonních záznamů v držení americký prezident Barack Obama správy je v červnu 2013, a následně odhalil existenci programu PRISM dohledu poté, co byl propuštěn na papír pomocí NSA informátorů Edward Snowden . V roce 2016 to vedlo k vyšetřování Panama dokumenty , odhalující vazby mezi tehdejším britským premiérem Davidem Cameronem na offshore bankovní účty . The Guardian byl jmenován Noviny roku čtyřikrát v ročním British Press Awards , poslední v roce 2014 pro podávání zpráv o vládním dohledu. Vzhledem k četnosti papíře je překlepů , v roce 1960 Soukromý detektiv nazval jej The Grauniad , přezdívku užívá dodnes.

Dějiny

1821-1972

Raná léta

Manchester Guardian prospekt, 1821

Manchester Guardian byl založen v Manchesteru v 1821 bavlna obchodníka Johna Edwarda Taylora s couvat od Malý kruh , skupina nekonformních podnikatelů. Oni vypustili svůj papír po ukončení policejního více radikální Manchester Observer , papíru, který bojoval za příčinu Peterloo masakru demonstrantů. Taylor byl nepřátelský k radikální reformátory, psaní: „Mají apeloval, aby z toho důvodu, ale vášně a utrpení svých zneužívaných a důvěřivých krajanů, z jehož špatně odplatil průmysl by vydírat pro sebe prostředky vydatný a pohodlné existence. nemají dřina, ani dělat oni se točí, ale žijí lépe než ty, které dělat.“ Kdy vláda zavřeli Manchester Observer , mistři mlýnského vlastníků měl navrch.

Vlivný novinář Jeremiah Garnett přidal Taylora při zakládání papíru, a všechny Malé kruhu psal články do nového papíru.

Prospekt oznamuje novou publikaci prohlásil, že by „horlivě prosazovat principy občanské a náboženské svobody [...] srdečně obhajuje příčinu reformy [...] snaží pomáhat při šíření jen principy politické ekonomie a [...] podporu, bez ohledu na stranu, od níž by vzejít, všechny opravitelné opatření“. V roce 1825 papír se spojil s britskou dobrovolník a byl známý jako The Manchester Guardian a britské dobrovolník do roku 1828.

Dělnický Manchester a Salford inzerenta volal Manchester Guardian „faul prostitutka a špinavé parazit nejhoršího části mlýna majitelů“. Manchester Guardian byl obecně nepřátelský k tvrzení Labour. Z 1832 deset hodin Bill, papír pochybovat, zda s ohledem na zahraniční konkurenci „procházení zákona pozitivně normativní postupné destrukci při výrobě bavlny v tomto království by bylo mnohem méně racionální postup.“ Manchester Guardian propustil stávky jako práce mimo agitátorů: „[...] v případě, že ubytování je možno provést, zaměstnání agentů Unie je pryč Žijí na sváru [...].“

Manchester Guardian byl velmi kritický vůči americký prezident Abraham Lincoln chování je během americké občanské války , píše ve zprávách, že Abraham Lincoln byl zavražděn: „Z jeho vlády nikdy nemůžeme hovořit s výjimkou řady úkonů příčí každý opravdový pojem ústavní práva a lidské svobody [...]“

CP Scott

CP Scott dělal v novinách celostátně uznávané. Byl editor za 57 let od roku 1872, a stal se jeho majitel, když si koupil noviny od majetku Taylorova syna v roce 1907. Podle Scotta, papír se středně redakční linie se stal radikálnější, podporující William Gladstone , když liberálové rozchodu v roce 1886, a oponovat druhé búrské války proti veřejným míněním. Scott podporoval hnutí za volební právo žen , ale byl kritický vůči jakékoliv taktiky ze strany suffragettes které zahrnovaly přímou akci : „Skutečně absurdní postoj je, že pan Lloyd George bojuje se osvobodit sedm milionů žen a radikálové se rozbíjet okna neurážlivý lidí a rozbíjení schůzky obecně prospěšné společnosti v zoufalé snaze zabránit mu.“ Scott si myslel, že suffragettes' ‚odvaha a oddanost‘ byl ‚hodný lepšího příčiny a rozumnější vedení‘. To bylo argumentoval, že Scottova kritika odrážejí rozšířený opovržení, v té době, pro ty ženy, které „překročila očekávání genderové edvardovské společnosti “.

Scott pověřil JM Synge a jeho přítel Jack Yeats k výrobě předmětů a kresby dokumentující sociální podmínky na západě Irska (pre-první světové války), a tyto kousky byly publikovány v roce 1911 ve sbírce Cesty v Wicklow, West Kerry a Connemara .

Scottova přátelství s Chaim Weizmann hrál roli v Balfour deklarace z roku 1917 , a v roce 1948 Manchester Guardian byl zastáncem nového státu Izraele .

V červnu 1936 vlastnictví papíru předán Scott důvěry (pojmenoval posledního majitele, John Russell Scott, který byl prvním předsedou Trust). Tento krok zajištěna nezávislost papíru jsou.

španělská občanská válka

Tradičně spojen s centristy na středo-levý liberální strany , a se severní, nonkonformní cirkulace základny papír získal národní pověst a respekt vlevo během španělské občanské války (1936-1939). George Orwell píše Hold Katalánsku : „Z našich větších papírů je Manchester Guardian je jediná, která mě nechává se zvýšeným respektem k jeho poctivosti“. S pro-liberální News Chronicle , s Labour -supporting Daily Herald , v KSČ ‚s Daily Worker a několik neděli a týdeníků, podpořil republikánskou vládu proti General Francisco Franco ‘ povstaleckých nacionalistů s.

Poválečný

Papír je pak editor, AP Wadsworth , tak nenáviděl Labour levicová mistr Aneurin Bevan , kdo dělal odkaz na zbavit „Tory havěť“ ve svém projevu „a nenávisti gospellers z jeho doprovodu“, že povzbudil čtenáře hlasovat konzervativní a odstranit Attlee ‚s poválečným labouristická vláda. Noviny oponovala vytvoření národní zdravotní služby , neboť se obával, stav poskytování zdravotní péče by „odstranění selektivní odstranění“ a vedou ke zvýšení vrozeně deformovaných a na neschopné lidi.

Manchester Guardian silně oponoval vojenskou intervenci během 1956 Suez krize :.. „Anglo-francouzské ultimatum do Egypta je akt bláznovství, aniž by odůvodnění v jakýchkoliv podmínkách, ale stručné účelnosti se nalévá benzin o rostoucí požár Neexistuje vědět, jaký druh exploze budou následovat.“

Dne 24. srpna 1959, Manchester Guardian změnila svůj název na The Guardian . Tato změna odráží rostoucí důležitost národních a mezinárodních záležitostech v novinách. V září 1961, The Guardian , který předtím pouze byla zveřejněna v Manchesteru , začal být vytištěny v Londýně .

1972-2000

Northern Ireland konflikt

Když 13 demonstranti občanských práv v Severním Irsku byl zabit britskými vojáky ze dne 30. ledna 1972 (známý jako Bloody neděle ), The Guardian řekl, že „Žádná ze stran nemůže uniknout odsouzení.“ Protestujících, psali, „Organizátoři demonstrace Miss Bernadette Devlin mezi nimi úmyslně napadl zákaz pochodů. Věděli, že házení kamenů a odstřelovačů nemohlo být zabráněno, a že IRA mohla použít dav jako štít .“ Armády, psali, „se zdá, že jen málo pochyb o tom, že náhodné výstřely byly vypáleny do davu, že cílem bylo přijato na jednotlivce, kteří nebyli ani bombardéry ani zbraně nosičů a že nadměrná síla byla použita“.

Mnoho irských lidí věří, že WIDGERY tribunálu ‚s rozhodnutí o zabíjení bylo vápno, pohled, který byl později podpořen zveřejněním vyšetřování Saville v roce 2010, ale v roce 1972 The Guardian prohlásil, že‚zpráva WIDGERY není jednostranné‘ (20.dubna 1972). V době, kdy se papír rovněž podpořila internace bez soudu v Severním Irsku: „internace bez soudu je nenávistný, represivní a nedemokratické Ve stávající irské situace, většina bohužel, je také nevyhnutelné ... .Pro odstranění vůdce, v naději. že atmosféra mohla uklidnit, je krok, ke kterému neexistuje žádný zřejmý alternativou.“ Do té doby, The Guardian vyzval k britské jednotky, které mají být zaslány do regionu: Britští vojáci mohl „představovat více nezaujatý tvář zákon a pořádek“, ale pouze za podmínky, že „Británie má náboj.“

Sarah Tisdall

V roce 1983 byl papír v centru kontroverze obklopující dokumenty týkající se rozmístění řízených střel ve Velké Británii, které byly propuštěny do The Guardian od státního úředníka Sarah Tisdall . Papír nakonec vyhověno soudní příkaz předat dokumenty úřadům, který vyústil v šestiměsíčním trestu odnětí svobody pro Tisdall, i když sloužil jen čtyři. „Pořád vyčítám,“ řekl Peter Preston , který byl redaktorem The Guardian v té době, ale on pokračoval argumentovat, že papír neměl jinou možnost, protože „věří v právní stát“.

First Gulf War

V vedení-až do první z války v Perském zálivu , mezi lety 1990 a 1991, The Guardian vyjádřil pochybnosti o vojenské akci proti Iráku: „Frustrace v zálivu vede lákavě k vyvolání pracovních skupin a taktické bombardování, ale vojenské řešení není zahrnuto vůbec. vznik včera potenciální rukojmí problém obrovských rozměrů pouze zdůraznit, že toto je příliš složitá krize pro diplomacii dělových člunů. Loose mluvit o ‚koberec bombardování‘ Bagdádu je třeba dát zpátky do lahve teoretických ale nepřijatelné scénáře.“

První Gulf War plaketa, Stafford War Memorial

Ale v předvečer války papír shromáždil k válečnému příčiny: „Jednoduchý důvod, na konci, je to jen zlý režim v Iráku zavedl zlé a brutální invazi našich vojáků a letci jsou tam, na popud OSN.. , nastavit, aby zlo práv. Jejich povinnosti jsou jasné. ... Nechť dynamiku a rozlišení, být rychlý.“ Po akci, novinář Maggie O'Kane připustil, že ona a její kolegové byli náústek pro válečné propagandy:“... my, media, byly využity jako 2,000 plážových osli a vedla přes písek vidět, co britský a USA armáda chce, abychom viděli v této pěkné čisté války“.

Údajné pronikání ruské inteligence

V roce 1994, KGB odpadlík Oleg Gordievsky identifikovány Guardian literární redaktor Richard Gott jako "agent vlivu". Zatímco Gott popřel, že by dostal peníze, on připustil, že on měl oběd na sovětském velvyslanectví a vzal těží z KGB na zámořských návštěvě. Gott odstoupil ze své funkce.

Gordievsky komentoval novinách: „KGB miloval The Guardian to bylo považováno za velmi náchylná k proniknutí.“.

Jonathan Aitken

V roce 1995, oba Granada Television Program World In Action a The Guardian byl žalován pro urážku na cti tehdejším ministrem skříň Jonathan Aitken , jejich tvrzení, že Harrods majitel Mohamed Al Fayed byl pro Aitken placenou a jeho ženou, aby zůstali v hotelu Ritz v Paříži , což by činilo přijímání úplatku na Aitken jeho část. Aitken veřejně prohlásil, že bude bojovat s „jednoduchým mečem pravdy a věrný štít britského fair play“. Soud případ pokračoval, a v roce 1997 The Guardian předložila důkazy, že Aitken tvrzení své ženy platí za hotelový pobyt byl nepravdivý. V roce 1999, Aitken byl uvězněn za křivou přísahu a maření výkonu spravedlnosti .

Kosovo válka

Papíru podporované NATO vojenský zásah je v kosovské války v letech 1998-1999. The Guardian uvedl, že „jediným čestným kurz pro Evropu a Ameriku, je použít vojenskou sílu.“ Mary Kaldor je kus byl titulek ‚Bomby pryč! Ale zachránit civilisty, musíme se dostat do některých vojáků taky.‘

Od roku 2000

The Guardian Starší novinky spisovatel Esther Addley dotazování Ekvádorská ministra zahraničí Ricardo Patino pro článek týkající se Julian Assange v roce 2014.

V časném 2000s, The Guardian napadl věcí dohody 1701 a zákon zločin Treason 1848 . V říjnu 2004, The Guardian publikoval vtipný sloupek Charlie Brooker ve svém zábavním průvodcem, který se objevil na výzvu k zavraždění George W. Bushe . To vyvolalo nějaký spor a papír byl nucen vydat omluvu a odstranění výrobku od svých internetových stránkách. V návaznosti na 7. července 2005 bombové útoky v Londýně , The Guardian uveřejnil článek na svých stránkách připomínkových podle Dilpazier Aslam , 27-letý britské muslimské a žurnalistiky stážista z Yorkshiru . Aslam byl členem Hizb ut-Tahrir , jako islamistické skupiny, a publikoval řadu článků na svých internetových stránkách. Podle dokumentu, ale nevěděl, že Aslam byl členem Hizb ut-Tahrir, když požádal, aby se stal trainee, ačkoli někteří členové personálu byli o této skutečnosti informováni jakmile začal na papír. Vnitra vyžádala skupina je „konečným cílem je ustavení islámského státu (Caliphate), v souladu s Hizb ut-Tahrir přes nenásilnými prostředky“. The Guardian požádal Aslam vzdát se členství ve skupině, a když tak neučinila, ukončil pracovní poměr. Na začátku roku 2009, papír začal daňového vyšetřování několika významných britských společností, včetně publikování databáze daň zaplacenou z FTSE 100 společností. Interní dokumenty vztahující se k Barclays Bank ‚s daňovým únikům byly odstraněny z The Guardian webové stránky poté, co Barclays získala říhání objednávky . Papír hrál klíčovou roli při odhalování hloubku News of the World telefon hacking záležitost . The Economist ‚s Intelligent Life časopis domníval, že ...

Obvinění z antisemitismu a zaujatost v pokrytí Izraele

V posledních desetiletích The Guardian byl obviněn ze zkresleného kritice izraelské vládní politiky a zaujatost proti Palestincům. V prosinci 2003, fejetonista Julie Burchill citovaný „nápadnou předpojatost vůči státu Izrael“ jako jeden z důvodů, proč odešla z papíru pro The Times . Která unikla zpráva Evropského monitorovacího střediska pro rasismus citovaný agenturou Economist ‚s tvrzení, že‚mnoho britských Židů,‘britská média podávání zpráv o Izraeli„je okořeněný tónem nepřátelství, ‚pokud jde o zápach z antisemitismu ‘ .. . To je především případ s Guardian a The Independent “. EU uvádí se ve zprávě z února 2003 nebyla zveřejněna, protože to bylo nepodstatné ve svém současném stavu a chybí dostatečné důkazy.

V reakci na tyto obvinění, je Guardian úvodník v roce 2002 odsoudil antisemitismus a bránil právo papíru jsou kritizovat politiky a akce izraelské vlády s tím, že ti, kteří mohli takovou kritiku jako neodmyslitelně protižidovské se mýlí. Harriet Sherwood, pak The Guardian ‚s zahraniční redaktor, později jeho Jerusalem korespondent, rovněž popřel, že The Guardian má anti-Izrael zaujatost s tím, že papír má za cíl pokrýt všechny pohledy v izraelsko-palestinském konfliktu .

Dne 6. listopadu 2011, Chris Elliott, The Guardian ' s čtenářský editor, napsal, že „ Guardian reportéři, autoři a redaktoři musí být více ostražití o jazyce, který používají při psaní o Židech a Izraeli,“ cituje nedávné případy, kdy The Guardian obdržených stížností pokud jde o jazyk, který zvolil popisovat Židy nebo Izrael. Elliott poznamenat, že v průběhu devíti měsíců, když vyhověl stížnosti ohledně jazyka v některých předmětech, které byly vnímány jako antisemitský, revize jazyka a footnoting tuto změnu.

The Guardian " style vodicí úsek s odkazoval se na Tel Aviv za hlavní město Izraele v roce 2012. The Guardian později objasnil:„V roce 1980, izraelský Knesset zákon, označující město Jeruzalém, včetně východního Jeruzaléma, jako hlavní město země In. odezva, rada bezpečnosti OSN vydala rezoluci 478, vytýkat na „změnu v charakteru a postavení svatého města Jeruzaléma“, a vyzývá všechny členské státy, které mají diplomatické mise ve městě odstoupit od smlouvy. OSN znovu potvrdila tento postoj při několika příležitostech, a téměř každá země má nyní své velvyslanectví v Tel Avivu. i když to tedy správně vydat opravu, aby bylo jasné izraelské označení Jeruzalémem jako jeho hlavním městem není uznaný mezinárodním společenstvím, budeme akceptovat, že to je špatné říci, že Tel Aviv - finanční a diplomatické centrum země. - je hlavním městem průvodce styl byl odpovídajícím způsobem změněn.“

Dne 11. srpna 2014 tisková vydání The Guardian publikoval pro-izraelské advokacie inzerát během konfliktu 2014 mezi Izraelem a pásmem představovat Elie Wiesel , v čele slovy „Židé zamítnuta dítě obětovat před 3500 lety. Teď je to Hamásu na řadě.“ The Times se rozhodl proti běhu na reklamu, ačkoli to už se objevil ve velkých amerických novinách. O týden později, Chris Elliott vyjádřil názor, že noviny měly být zamítnut jazyk použitý v reklamě a měl být projednán s inzerentem v této věci.

Clark County

V srpnu 2004, při amerických prezidentských voleb , denní G2 doplněk zahájila experimentální dopis-kampaň psaní v Clark County, Ohio , průměrné velikosti kraje ve státě houpačce . Redaktorem G2 doplňku Ian Katz koupil seznamu voličů z kraje za $ 25 a požádal čtenáře k zápisu do lidí, jsou uvedeny jako nerozhodný ve volbách, což jim dojem mezinárodního pohledu a důležitost hlasování proti prezidentu Georgi W. Bushovi , Papír sešrotován „Operation Clark County“ dne 21. října 2004 po prvním zveřejnění sloupec odpovědí-téměř všichni pobouřeni, do kampaně pod titulkem „Vážení Limey kreténi.“ Někteří komentátoři naznačují, že odpor veřejnosti kampaně přispěl k Bushově vítězství v Clark County.

Guardian America

V roce 2007, papír zahájila Guardian Ameriku , pokus vydělávat na svém velkém on-line čtenářský klub ve Spojených státech, který v té době činil více než 5,9 milionu. Společnost najala bývalého amerického Prospect editor, New York časopis publicista a New York Review of Books spisovatel Michael Tomasky vést projekt a najmout zaměstnance amerických reportérů a webových editorů. Stránky představoval zprávy z The Guardian , která byla relevantní pro americké publikum: pokrytí amerického zpravodajství a na Středním východě, například.

Tomasky sestoupil z jeho pozice jako redaktor Guardianu Ameriky v únoru 2009, postupovat úpravy a plánovací povinnosti jiných amerických a Londýn zaměstnanců. On udržel své postavení jako fejetonista a blogger, brát titul Editor-u-velký.

V říjnu 2009 společnost opustil Guardian America domovskou stránku, namísto směřování uživatelů na US News indexovou stránku na hlavní Guardian internetových stránkách. Příští měsíc se firma propustila šest amerických zaměstnanců, včetně reportéra, multimediální producent a čtyři webových editorů. Tento krok přišel jako Guardian Zprávy a média se rozhodla, aby přehodnotila svou americkou strategii uprostřed obrovské snaze snížit náklady v celé společnosti. V následujících letech se však, The Guardian najal různé komentátory o amerických záležitostech, včetně Ana Marie Cox , Michael Wolff , Naomi Wolfová , Glenn Greenwald a George W. Bushe bývalý projevů Josh Trevino . Trevino první blog post byla omluva za kontroverzní tweetu zveřejněné v červnu 2011 po druhém pásmu flotily, spor, který byl oživil jmenováním.

Guardian US zahájena v září 2011, vedl o editor-in-Chief Janine Gibson , který nahradil předchozí Guardian America službu. Po dobu, po kterou Katharine Viner sloužil jako americký editor-in-šéf před převzetí Guardian Zprávy a média jako celek, Viner bývalý zástupce, Lee Glendinning, byl jmenován do ní uspět jako hlava americké operace na začátku června 2015.

Roubík z hlášení parlament

V říjnu 2009, The Guardian uvedl, že to bylo zakázáno, aby informovala o parlamentní záležitosti - otázku zaznamenaný v pořadí dokumentu Commons, musí být zodpovězeny ministr později ten týden. Papír poznamenal, že to bylo „zakázáno říkat svým čtenářům, proč je papír zabráněno-poprvé v paměti-z hlášení parlament. Právní překážky, které nelze identifikovat, zahrnuje řízení, které nemohou být uvedeny, jménem klient, který musí zůstat v tajnosti. Jediné skutečnosti Guardian mohou hlásit, že tento případ zahrnuje Londýn Advokáti Carter-Ruck .“ Dokument dále tvrdil, že se objeví v tomto případě „zpochybnit privilegií zaručujících svobodu projevu vytvořeného na základě 1688 listiny práv “. Jedinou parlamentní dotaz zmínku Carter-Ruck v rozhodném období byl podle Paula Farrelly MP, ve vztahu k právním krokům ze strany Barclays a Trafigura . Součástí otázky odkazování Carter-Ruck týká posledně uvedené společnosti ze září 2009, říhání, aby o zveřejnění interní zprávy z roku 2006 do roku 2006 Pobřeží slonoviny toxické skládky skandálu, který zahrnoval třídy akce případ, že společnost pouze usadil v září 2009 poté, co The Guardian publikoval některé interní e-maily dané komodity obchodníka. Vykazování příkaz byl zrušen druhý den, jak Carter-Ruck jej stáhl před The Guardian by jej napadnout u Nejvyššího soudu. Alan Rusbridger připsána rychlé back-dolů z Carter-Ruck na Twitteru, stejně jako článek z BBC.

úniky Edward Snowden a zásahy ze strany britské vlády

V červnu 2013, noviny zlomil zprávy o tajné sbírce Verizon telefonních záznamů ze zásob Barack Obama správy ‚s a následně odhalily existenci programu PRISM dohledu poté, co byl propuštěn na papír bývalý NSA zhotovitele Edward Snowden . Noviny byly následně kontaktován britskou vládou kabinetu tajemník sir Jeremy Heywood , podle instrukcí od premiéra Davida Camerona a vicepremiér Nick Clegg, který nařídil, že pevné disky, které obsahují informaci být zničen. The Guardian ‚s úřady byly pak navštívila v červenci agenty z britského GCHQ , který dohlížel na zničení pevných disků, které obsahují informace získané od Snowden. V červnu 2014 Registr hlášeno, že informace se vláda snažila se potlačit tím, že zničí pevné disky související s umístěním části „za přísně tajné“ monitorovací internet základně v Seeb , Omán a úzké zapojení BT a Cable & Wireless v záchytné internetové komunikace. Julian Assange kritizuje noviny pro nezveřejňování celistvost obsahu, když měl příležitost.

Vlastnictví a finance

The Guardian je součástí Guardian Media Group (GMG) novin, rozhlasových stanic a tištěná média, včetně; The Observer nedělník, The Guardian Weekly mezinárodní noviny a nový media- Guardian v zahraničí webová stránka, a guardian.co.uk . Vše výše uvedené patřily The Scott Trustu Nadaci existující v letech 1936 až 2008, jehož cílem bylo zajistit papíru jsou redakční nezávislost na věčné časy, zachování jeho finanční zdraví, aby bylo jisté, že se nestal zranitelný, aby přenosy prostřednictvím neziskové mediálních skupin , Na začátku října 2008, Scott Trustu " majetek s byly převedeny do nové akciové společnosti, Scott Trustu Limited , se záměrem je, že původní důvěra bude zlikvidována. Dame Liz Forgan , předseda Scott Trustu , ujistil zaměstnance, že pro účely této nové společnosti zůstala stejná jako v předchozím uspořádání.

The Guardian ‚s ředitelství v Londýně .

Guardian ‚s vlastnictví podle Scott Trust, je pravděpodobně jedním z faktorů jeho bytí jediný britský celostátní deník, aby provedla (od roku 2003) výroční sociální, etická a environmentální audit , ve kterém zkoumá, pod dohledem nezávislého externího auditora, jeho vlastní chování jako společnost. Je to také jediný britský celostátní deník zaměstnávat interního ombudsmana (nazývané „čtenářů editor“) pro zpracování stížností a oprav.

The Guardian a její mateřské skupiny podílet na Project Syndicate , zřízeného Georgem Sorosem a zasáhl v roce 1995 zachránit Mail & Guardian v Jižní Africe. Avšak Guardian Media Group prodala většinu svých akcií Mail & Guardian v roce 2002.

The Guardian byl trvale ztrátová. Národní noviny rozdělení GMG, jehož součástí je i The Observer , oznámil provozní ztráty ve výši 49,9 m £ v roce 2006, a to z 18,6 m £ v roce 2005. Papír byl proto silně závislé na křížových dotací ze ziskových společností v rámci skupiny.

Neustálé ztráty z rozdělením národní noviny Guardian Media Group způsobilo, že nakládat s jeho rozdělení regionálních médiích prodejem titulů s konkurenčními Trinity Mirror v březnu 2010. To zahrnovalo vlajkovou Manchester Evening News , a přerušil historickou souvislost mezi tímto papírem a The Guardian . Prodej byl v zájmu zajištění budoucnosti The Guardian noviny, jako je zamýšlený účel Scott Trustu .

V červnu 2011 Guardian Zprávy a média odhalila zvýšenou roční ztráty ve výši £ 33m a oznámila, že se dívá na zaměřit se na jeho online vydání pro zpravodajství, přičemž tiskové vydání, aby obsahoval více komentářů a funkce. To bylo také spekuloval, že The Guardian by se mohl stát prvním britským národní deník, aby byl plně online.

Za tři roky, až do června 2012, papír ztratil £ 100,000 na den, který podnítil inteligentní život na otázku, zda The Guardian mohl přežít.

V letech 2007 a 2014 The Guardian Media Group prodala všechny své vedlejší podnikání, regionálních novinách a on-line portály pro inzeráty a konsolidovány do The Guardian jako jediný produkt. Prodeje ať získat základní kapitál 838,3 m £ od července 2014, by měl zaručit nezávislost The Guardian na neomezenou dobu. V prvním roce, při výrobě papíru použilo větší ztráty, než se předpokládalo, a v lednu 2016 oznámila, vydavatelé, že The Guardian se sníží o 20 procent zaměstnanců a nákladů v průběhu příštích tří let. V novinách je vzácný u volá po přímé příspěvky „dodat nezávislou žurnalistiku svět potřebuje.“

„Členství“ schéma předplatné

V roce 2014, The Guardian zahájila plán členství. Cílem režimu je snížit finanční ztráty vzniklé v The Guardian , aniž by zavedení platební bránu , a tím udržovat otevřený přístup na webové stránky. Čtenáři webové stránky mohou platit měsíční předplatné, s dostupnými tří tříd. Jak 2018, tento přístup byl považován za úspěšný, mít přinesl více než 1 milion předplatné nebo dary, s papírem doufat, že zlomit i do dubna 2019.

financování Foundation

V roce 2016 společnost založila filantropických ruku US-založené získat peníze z jednotlivců a organizací, včetně expertů a firemních nadací. Granty jsou zaměřeny dárci na konkrétních otázkách. V následujícím roce, organizace vznesla $ 1 milión od likes Pierre Omidyar je Humanity United, nadace Skoll , a Hilton Foundation Conrad N. financovat informování o tématech včetně moderního otroctví a změny klimatu. The Guardian uvedl, že má zajištěno $ 6 milionů „v prostředcích na závazky financování víceletých“ tak daleko.

Nový projekt se vyvíjel z finančních vztahů, které je papír již měl s Ford , Rockefeller a Billa a Melindy Gatesových . Gates dal organizaci 5 milionů dolarů za její Global Development webové stránky.

Politický postoj a názor redakce

Založil textilní obchodníky a obchodníky, v jeho raných létech The Guardian měl pověst jako „orgánu střední třídy“, nebo ve slovech CP Scotta syna Teda, „papír, který zůstane buržoazní až do konce“. Spojený nejprve se malý kruh , a tudíž s klasickým liberalismem jak je vyjádřen v Whigs a později liberální strana , její politická orientace prošla zásadní změnu po druhé světové válce , což vede k postupnému sladění s práce a politické levice obecně.

Scott důvěra popisuje jednu z jejích „core účely“ být „k zajištění finanční a redakční nezávislost Guardian na věčné časy: jako kvalitní celostátní noviny bez politické příslušnosti; zbývající věrné své liberální tradice“. Papír je počet čtenářů je obecně v hlavním proudu nalevo od britského politického názoru: a MORI hlasování přijata v období mezi dubnem a červnem 2000, ukázal, že 80 procent Guardian čtenáři byli Labor Party voliči; Podle dalšího MORI pruzkumu v roce 2005, 48 procent Guardian čtenáři byly práce voličů a 34 procent liberálních demokratů voliči. Pověst noviny jako platformu pro liberálních názorů vedla k používání přívlastků „ Guardian reader“ a „Guardianista“ pro lidi držení takové názory, nebo jako stereotyp takových lidí jako střední třídy, seriózní a politicky korektní .

Přestože je papír je často považován za „spojený neoddělitelně“ do Labour Party, tři z The Guardian je čtyř vedoucích autorů se připojil k více centristickou sociálně demokratické strany na svého založení v roce 1981. Papír byl nadšený v jeho podporu pro Tonyho Blaira v jeho úspěšným cenovým návrhem, aby vedl stranu práce, a být volen předseda vlády. Dne 19. ledna 2003, dva měsíce před invazí do Iráku v roce 2003 , pozorovatelem Editorial řekl: „Vojenská intervence na Středním východě je držitelem mnoha nebezpečím, ale chceme-li trvalý mír může být jediná možnost [...] válka s Irákem.. ještě nemusí přijít, ale s vědomím, že potenciálně děsivé odpovědnosti odpočívá s britskou vládou, se ocitáme na podporu stávajícího závazku ve prospěch možného použití síly.“ Ale The Guardian proti válce, spolu s Daily Mirror a The Independent .

Pak Guardian funkce editor Ian Katz tvrdil v roce 2004, že „to není žádným tajemstvím, jsme levý střed noviny“. V roce 2008, Guardian sloupkař Jackie Ashley říká, že redakční přispěly mix „right-of-centra liberálnosti , zelenými Blairites, Brownites, příslušník labouristické strany, avšak méně nadšené Brownites atd“, a že noviny byly „zřetelně nalevo od středu a nejasně progresivní". Řekla také, že „můžete si být naprosto jisti, že přijde příští všeobecné volby, The Guardian ‚s postoj nebude diktované editor, natož nějaké cizí majitel (to pomáhá, že tam není jeden), ale bude výsledek prudké debaty v novinách.“ Komentář a mínění stran papíře, ačkoli často viz levý střed přispěvatelů, jako Polly Toynbee , umožnily určitý prostor pro pravý-- středu hlasů, jako sir Max Hastings a Michael Gove . Vzhledem k tomu, úvodníku v roce 2000, The Guardian favorizoval zrušení britské monarchie. „Píšu pro Guardian ,“ řekl Max Hastings v roce 2005, „protože je čten nové provozovny,“ odráží papíru jsou pak rostoucí vliv.

V předehře k všeobecných volbách 2010 , v návaznosti na schůzi redakce, papír deklaroval svou podporu liberálních demokratů, náležitý zejména k postoji strany k volební reformě . Dokument navrhl taktické hlasování , aby se zabránilo konzervativní vítězství, vzhledem k tomu britský první většinový-post volebního systému. V roce 2015 volby , papír změnil jeho podporu pro labouristickou stranu . Papír tvrdil, že Británie potřeboval nový směr a práce „hovoří s větší naléhavostí než jeho soupeři na sociální spravedlnosti, který stál až do dravých kapitalismu, na investice pro růst, na reformování a posílení veřejné sféry, britský místo v Evropě a mezinárodní rozvoj“ ,

Editor asistent Michael White, v diskusi o mediální autocenzura v březnu roku 2011, říká: „Vždycky jsem cítil, liberální, middle class špatným jednoduchost při přechodu po příbězích o imigraci, právní nebo jinak, o podvod sociální péče nebo v méně atraktivních kmenových zvyků dělnická třída, která je snadněji zcela ignorován. Toffs, včetně těch královských, křesťanů, zejména papežů, vládami Izraele a USA republikáni jsou více přímočaré cíle.“

V roce 2013 rozhovoru pro NPR , v Guardianu Latinské Americe zpravodaj Rory Carroll prohlásil, že mnoho editorů v The Guardian věřil a stále věří, že by měl podporovat Huga Cháveze „protože to byl standard-posel pro levici“.

V roce 2015 Labor Party volbách vedení , The Guardian podpořila Yvette Cooperová a byl kritický vůči levičák Jeremy Corbyn , úspěšného kandidáta. Tyto pozice byly předmětem kritiky ze strany Jitřenka , který obvinil The Guardian , že jsou konzervativní. Ačkoli většina politických komentátorů v The Guardian byly proti Corbyn výhru, Owen Jones , Seumas Milne a George Monbiot napsal podpůrné články o něm.

Navzdory této kritické pozici, v 2017 volbách The Guardian podpořil Stranu práce.

Kontroverze

Novinář Glenn Greenwald of The Intercept , bývalý přispěvatel do The Guardian , obvinil The Guardian falšování slova WikiLeaks zakladatel Julian Assange ve zprávě o rozhovoru, který dal italský deník La Repubblica. Greenwald napsal: „Tento článek je o tom, jak ti [ Guardian ‚s ] nepravdivé tvrzení - výmysly, ve skutečnosti - byly šíří po celém internetu ze strany novinářů, což způsobuje statisíce lidí (ne-li miliony) konzumovat falešné zprávy.“ The Guardian později stáhl svůj článek o Assange.

Po zveřejnění příběhu dne 13. ledna 2017 tvrdila, že WhatsApp měl „zadní vrátka [který] umožní snooping na zpráv“, více než 70 profesionálních cryptographers podepsal na otevřený dopis vyzývající k The Guardian zatáhnout článek. Bezpečnostní výzkumníci také kritizoval příběh, včetně Moxie Marlinspike který ji označil za „falešné“. Dne 13. června 2017, editor Paul Chadwick vydal článek s podrobnostmi o chybné hlášení v původním článku ledna, která byla změněna, aby se odstranily odkazy na zadní vrátka.

Oběh a formát

The Guardian měl certifikovaný průměrný denní cirkulace 204,222 kopií v prosinci 2012 - pokles o 11,25 procenta ledna 2012 - ve srovnání s prodejem 547,465 pro The Daily Telegraph , 396,041 pro The Times a 78082 pro The Independent . V březnu 2013, jeho průměrná denní cirkulace klesla na 193,586, podle Audit Bureau of nákladu tisku. Cirkulace nadále klesat a dosáhl 161,091 v prosinci 2016 pokles o 2,98 procenta ročně-na-rok.

Historie publikace

The Guardian ‚s Newsroom návštěvnické centrum a archiv (Ne 60), se starým nápisem s názvem Manchester Guardian

První vydání bylo zveřejněno dne 5. května 1821, kdy The Guardian byl týdenní, publikoval v sobotu a stojí 7 d ; kolek v novinách (4d na jeden list papíru) nucen cenu tak vysoko, že to bylo nehospodárné publikovat častěji. Když byl kolek snížit v roce 1836, The Guardian přidal středu vydání a se zrušením daně v roce 1855 se stal deník kalkulace 2d.

V říjnu 1952, papír vzal krok tiskové zprávy na titulní straně, nahradí reklamy, které se dosud naplněné ten prostor. Tehdejší redaktor AP Wadsworth napsal: „Není to věc, kterou bych rád sám, ale zdá se být přijat všemi novin vědátory, že je vhodnější, aby bylo v módě.“

V roce 1959, papír upustil „Manchester“, z jeho názvu, stává jednoduše The Guardian , a v roce 1964 se přestěhovala do Londýna, ztrácí něco ze své regionální agendy, ale pokračuje být těžko dotován prodeje více laciných ale ziskovější Manchester Evening News , Finanční pozice zůstaly velmi špatné do 1970; najednou to bylo v fúze jednání s The Times . Papír upevnila svou středo-levý postoj v roce 1970 a 1980. Bylo to jak v šoku a znovu oživená zahájení The Independent v roce 1986, které soutěžily o podobném čtenářskou a vyvolal celý velkoformátový průmysl do boje o oběhu.

Titulní strana The Guardian od roku 2001, znázorňující starý design papíru, když ve formátu velkých novin. Tento design byl používán od roku 1988 do roku 2005

Dne 12. února 1988, The Guardian měl významný redesign; stejně jako zlepšení kvality inkoustu své tiskárny, ale také změnil jeho tiráž na vzájemné srovnávání s kurzívou Garamond ‚ ‘, s tučným Helvetica ‚Guardian‘, která zůstala v provozu až do roku 2005 redesign.

V roce 1992, The Guardian obnovena jeho funkce průřez jako G2 , doplněk k tabloid formátu. Tato inovace byl široce kopírován jinými „kvalita“ velké noviny a nakonec vedl ke vzestupu „kompaktních“ dokladů a The Guardian je přesun do formátu Berliner . V roce 1993 papír odmítl podílet se na noviny cenové války začal Rupert Murdoch ‚s The Times . V červnu 1993, The Guardian koupil The Observer z Lonrho , a tím získat vážné nedělní sesterský noviny s podobnými politickými názory.

Jeho mezinárodní týdenní vydání je nyní s názvem The Guardian Weekly , když se udržel titul Manchester Guardian Weekly několik let poté, co domácí vydání přestěhoval do Londýna. To zahrnuje úseky z řady dalších mezinárodně významných událostí poněkud vlevo od středu sklonu, včetně Le Monde a The Washington Post . The Guardian Weekly byla spojena také na webové stránky pro krajany, Guardian zahraničí , který byl zahájen v roce 2007, ale bylo přijato v režimu offline do roku 2012.

Se stěhuje do formátu Berliner papírové

Titulní strana 6. června 2014 vydání ve formátu Berliner.

The Guardian je vytištěn v plných barvách, a byl první noviny ve Velké Británii použít formát Berliner pro jeho hlavní části, zatímco produkuje sekce a doplňků v celé řadě velikostí stránek, včetně bulváru, asi A4 a kapesní velikosti (cca A5 ).

V roce 2004, The Guardian oznámila plány na změnu na Berliner nebo „ midi formátu“, podobný tomu, který používají Die Tageszeitung v Německu, Le Monde ve Francii a mnoha dalších evropských novinách. Na 470 x 315 mm, to je o něco větší než tradiční tabloid . Plánováno na podzim roku 2005, tato změna následovala kroky učiněné The Independent a The Times začít publikovat v tabloid (nebo kompaktní) formátu. Ve čtvrtek 01.9.2005, The Guardian oznámil, že zahájí nový formát v pondělí 12. září 2005. Sestra nedělník The Observer rovněž změněn na tento nový formát dne 8. ledna 2006.

Výhodou The Guardian viděl ve formátu Berliner bylo, že i když to je jen o málo větší než tabloid, a je stejně dobře čitelný na veřejnou dopravu, její větší výška poskytuje větší flexibilitu při návrhu stránky. Nové lisy znamenat, že tisk může jít napříč pásu dole uprostřed středové straně, známý jako „žlabu“, což je papír pro tisk pozoruhodné fotografie double-stránky. Nové lisy také to první národní noviny britský tisk v plných barvách na každé straně.

Přepínač formát byl doprovázen komplexní redesign vzhledem k danému papíru. V pátek 09.9.2005, noviny představila svůj nově navržený přední strana, který debutoval v pondělí 12. září 2005. Designed by Mark Porter , nový vzhled obsahuje novou mastheadu pro noviny, jeho první od roku 1988. písmo rodiny navrhl Paul Barnes a Christian Schwartz byl vytvořen pro nový design. S více než 200 písma, to je „jeden z nejambicióznějších programů na zakázku typu někdy zadal noviny“. Zvláště pozoruhodný je Guardian egyptská , vysoce čitelný egyptienka , která se používá v různých hmotností jak pro text a titulků a je stěžejní pro předělání.

Přepínač stát Guardian Newspapers 80 milionů £ a účastní zakládání nových tiskových strojů ve východním Londýně a Manchesteru. Tento přepínač byl nutný, protože předtím, než The Guardian je tah, žádné tiskařské lisy v Británii by mohla vyrábět novin ve formátu Berliner. Tam byl další komplikace, jako jeden z lisů papíře byl částečně vlastněný Telegraph novin a Express Newspapers , smluvně využívat závod až do roku 2009. Dalším stisknutím tlačítka byla sdílena s Guardian Media Group v severozápadním tabloid místních novin, který si nepřeje přepnout do formátu Berliner.

Recepce

Nový formát byl obecně dobře přijat Guardian čtenáři, kteří byli vyzváni, aby poskytli zpětnou vazbu na změny. Jediná diskuse byla po opuštění systému Doonesbury karikaturní pás. Papír hlášeny tisíce telefonátů a e-mailů si stěžují na její ztráty; během 24 hodin bylo rozhodnuto obrácen a pás se znovu následující týden. G2 doplněk editor Ian Katz, který byl zodpovědný za jeho umístěním, omluvil v blogu editorová říká: „Je mi líto, ještě jednou, že jsem tě-a stovky kolegy fanoušků, kteří volali na naši linku nebo poštou naše komentáře "adres tak přejít.“ Nicméně, někteří čtenáři byli nespokojeni, protože dřívější termín potřebné pro úsek all-barevný sportovní znamenalo pokrytí pozdní dokončení večer fotbalových zápasů se stal méně uspokojivé v edicích dodávaných některých částech země.

Investice byla odměněna růstem oběživa. V prosinci 2005 byl průměrný denní prodej činil 380,693, téměř 6 procent vyšší než údaj za prosinec 2004. (Nicméně, v prosinci 2012, oběhu klesl na 204,222.) V roce 2006 US-založena společnost pro News design vybral The Guardian a polský deník Rzeczpospolita jako světově nejlépe navržených novin-z řad 389 přihlášek z 44 zemí.

Tabloid formát od 2018

V červnu 2017, Guardian Media Group (GMG) oznámila, že The Guardian a Observer by oživení v tabloid formát od počátku roku 2018. The Guardian potvrdil datum startu pro nový formát bude 15.ledna 2018. GMG také podepsala smlouvu s Trinity Mirror - vydavatelem Daily Mirror , Sunday Mirror a neděli People - na outsourcing tisku The Guardian a Observer .

Změna formátu je určen k pomoci snížit náklady, neboť umožňuje papír musí být vytištěn širší škálu strojů a outsourcing tisku do lisů vlastněných Trinity Mirror by měly přinést miliony liber v úsporách ročně. Tento krok je součástí tříletého plánu, který zahrnuje řezání 300 pracovních míst ve snaze snížit ztráty rentability bod 2019. papíru a inkoustu, jsou stejné jako předtím a velikost písma je nepatrně větší.

Posouzení odpovědi od čtenářů na konci dubna 2018 je uvedeno, že nový formát vedla ke zvýšenému počtu odběrů. Redaktoři pracovali na měnící se aspekty, které způsobily stížnosti od čtenářů.

Pravidelné obsah a funkce

S hlavním papíru nyní tabloid jako rok 2018, celý týden jednodenní doplňky jsou stejné velikosti jako hlavní části. Mínění a nápad funkce jsou uvedeny ve druhém oddíle s názvem Journal , zatímco G2 obsahuje lehčí předměty a vlastnosti. Sobotní vydání obsahuje lesklý časopis Weekend a malý sešít výpisy a doplněk kultury s názvem Průvodce .

Každý všední den obsah

v Journal
v G2
  • permanentka Notes
  • zkratky
  • umění
  • TV a rozhlas
  • If ... (kreslený seriál Steve Bell)

Obsah den specifické

pondělí

V hlavním dokumentu:

  • Media

V G2 :

úterý

V hlavním dokumentu:

  • Vzdělání

V G2 :

  • Suzanne Moore sloupec ‚s
  • Jak We Made , mají o narození díla nebo objektu
  • Wide probudila (sloupec chitra Ramaswany se)
  • Poznámky a dotazy (čtenáři ptát a odpovídat na každý další dotazy na jakékoli téma)
středa

V hlavním dokumentu:

V G2 :

  • Sloupec ARWA Mahdawi je
  • Práce It Out (poradenství sloupec na pracovní problémy odpověděl ostatními čtenáři)
Čtvrtek

V G2 :

  • Zoe Williams sloupec
  • Jídlo
    • Fast Food recept
    • Faddy Eater podle Morwenna Ferrier
  • Zeptejte se Hadley : Hadley Freeman odpovědi čtenáře dotazy teoreticky o stylu a módě
  • My Best Shot (fotografování funkce)
pátek

V G2 :

sobota

Průvodce (týdenní výpisy časopis )

  • Infomania (humorné statistické údaje týkající se aktuálního osobnost či instituce)
  • Domácí Clubber (cartoon)

Víkend (dodatek)

  • předkrmy
    • Hadley Freeman víkend sloupec
    • Stručně všiml , (sloupec BIM Adewunmi v)
    • Tim Dowling (titulní deník sloupec)
    • Q & A rozhovor
    • Zkušenosti (rozhovor s člověkem, o netradiční zážitek)
  • Móda
  • Prostor
    • Alys Fowler zahradnictví sloupec
    • Přejděme k (funkce přemístění)
  • Rodina
    • Zeptejte se Annalisa Barbieri (rodina sloupec rady )
    • Tajemství ...
  • Body & Mind
    • Sloupec Oliver Burkeman
    • Rovnováha
    • bossing ho
    • Můj život v sexu , jiným anonymního čtenáře
    • Zoe Williams sloupec
  • Zadní
    • Sloupec CoCo Khanova

Review (pokrývá literaturu, kino a umění)

Cestovat

Slavnost (doplněk stravy)

on-line médií

The Guardian a jeho neděle sourozeneckých The Observer zveřejnit všechny své zprávy on-line, s volným přístupem jak k aktuálním zprávám a archivu tří milionů příběhů. Třetina hitů této lokality jsou pro položky než jeden měsíc. V květnu 2013, to bylo nejvíce populární UK noviny internetové stránky s 8,2 milionu unikátních návštěvníků za měsíc, těsně před Mail Online s 7,6 milionu unikátních návštěvníků měsíčně. V dubnu 2011, MediaWeek hlásil, že The Guardian byl pátý nejpopulárnější noviny místo na světě.

The Guardian zahájila iOS mobilní aplikaci pro svůj obsah v roce 2009. An Android aplikace a následně v roce 2011. V roce 2018, noviny oznámily své aplikace a mobilní webové stránky budou přepracovány tak, aby se shodují s jeho obnovením jako tabloid.

Komentář je Free sekci najdete sloupce podle novinářů papíře a pravidelných komentátorů, stejně jako výrobky z hodnocení spisovatelů, včetně komentářů a reakcí čtenářů níže. Tato sekce obsahuje všechny kusy názoru zveřejněné v samotném dokumentu, stejně jako mnoho dalších, které se objevují pouze online. Cenzura je vykonávána moderátorů, kteří mohou zakazují příspěvky - bez práva na odvolání - těmi, kteří mají pocit, které překračuje meze. The Guardian přijal to, co říkají velmi „otevřený“ postoj při dosahování zprávy a zahájili otevřenou platformu pro jejich obsah. To umožňuje externím vývojářům snadno využívat Guardian obsah do externích aplikací, a dokonce krmit obsah třetích stran zpět do Guardian sítě. The Guardian měl také řadu talkboards, které byly zjištěny na jejich mix politické diskuse a rozmarně, než oni byli v pátek zavřeno, 25. února 2011 poté, co se usadili akce urážky na cti podanou po měsících obtěžování party aktivista konzervativce. Byly s falešnou identitou v The Guardian ‚s vlastní pravidelnou vtipném ChatRoom sloupci v G2 . Sloupec spoof domnělý být výňatky z chatu na permachat.co.uk, skutečné URL, které poukázal na The Guardian ‚s talkboards.

V srpnu 2013 webshow názvem Thinkfluencer byla zahájena Guardian Multimedia ve spolupráci s Arte .

Dokument rovněž zahájila seznamovací internetové stránky, spřízněné duše, a experimentuje s novými médii, když předtím nabídl bezplatné dvanáct dílů týdenní podcast série by Ricky Gervais . V lednu 2006, Gervaisův ukázat trumfl iTunes podcast graf který byl stažen již dva miliony posluchačů na celém světě, a byl naplánován být uveden v roce 2007 Guinessovy knihy rekordů jako nejvíce stažený podcast.

GuardianFilms

V roce 2003, The Guardian začal firem GuardianFilms produkce filmu v čele s novinářkou Maggie O'KANE. Značná část produkce firmy je dokumentárním filmem pro television- a zahrnula Salam Pax ‚s Baghdad Blogger pro BBC Two ‘ s denní stěžejní Newsnight , z nichž některé byly ukázané na kompilacích podle CNN International , sex na ulicích a špičatý , a to jak vyrobené pro britské Channel 4 televize.

„GuardianFilms se narodil ve spacáku v barmském pralese ,“ napsal O'KANE v roce 2003. „Byl jsem zahraniční korespondent pro papír, a to mi trvalo týdny jednání, které se zabývají stínu kontakty a spoustou chůzi dosáhnou doutníkového kouření Karen twins- chlapec se vojáků, kteří byli předními útoky proti vládnoucí juntě v zemi. Poté, co jsem k nim dolehl a napsal titulní příběh pro noviny je G2 části, mám hovor z BBC dokumentárním oddělení ‚s, což zkoumal film o dětských vojáků. Mohl bych dát jim všechny své kontakty?

„Utrpení lidí Karen, kteří byli nuceni k otrocké práci v pralese vybudovat potrubí pro ropné společnosti (některé z nich Britové), byl příběh o lidské utrpení, které bylo třeba sdělil jakékoliv pobočce médiích, že se zajímal . podal jsem nad všemi jmen a čísel, které jsem měl, stejně jako podrobnosti o tajné cestě přes Thajsku dostat do Barmy . hodná holka. Afterwards- a ne pro první časově zdálo se mi, že jsme se v The Guardian by měla být využití našich zdrojů sami. Místo poskytnutí kontaktních čísel pro každou nezávislou televizní společnost připravena se dostat k telefonu na novináře, měli bychom, aby naše vlastní filmy.“

Podle GuardianFilms lidové vlastní webové stránky, jeho mezinárodní práce se zaměřila na vzdělávání talentovaných místních novinářů založené na předpokladu, že „éra tradiční Londýn nebo Washington založená zahraniční dopisovatel nebo hasič se chýlí ke konci a svět naléhavě potřebuje více vyhledávání, napadat žurnalistika přivedl k nám lidé, kteří mluví jazykem a může zabezpečit přístup daleko za ‚zelené zóně‘ novinář mezích tradičního korespondent“. To říká, že je především zaměřena na podávání zpráv muslimský svět v náročnější způsobem, a cvičil řadu novinářů v Iráku, Afghánistánu a Zimbabwe.

GuardianFilms získala několik ocenění vysílání. Kromě dvou Amnesty International Media Awards v roce 2004 a 2005, Bagdád Blogger: Salam Pax získala společnost ocenění Royal televizi v roce 2005. Bagdádu: doktor příběh získal cenu Emmy za nejlepší mezinárodní publicistiky filmu v roce 2007. V roce 2008, fotoreportér sean Smith Uvnitř Surge získal cenu Královské televizní společnosti za nejlepší mezinárodního zpravodajského filmu - poprvé noviny vyhrál takové zadání. Ve stejném roce, The Guardian je Katine web byl oceněn za své vynikající výkon nových médií v jedné ocenění World Media. Opět v roce 2008, tajný videa Zpráva odhalila zmanipulování voleb by GuardianFilms Robert Mugabe je Zanu PF strany při zimbabwských volbách 2007 získal nejlepší zpravodajský pořad roku ve vysílacím Awards.

Odkazy v populární kultuře

Papíře přezdívka Grauniad (někdy zkráceně „Graun“) pocházel satirického časopisu Private Eye . Tato přesmyčka hrál v The Guardian ' s počátkem pověsti pro časté chyby typografických , včetně překlep vlastním jménem jako The Gaurdian .

Úplně první výtisk novin obsahovala řadu chyb, včetně oznámení, že bude brzy některé zboží prodávané na atction místo dražby . Méně typografické chyby jsou vidět v novinách od konce horkého kovu sazbu . Jeden Guardian spisovatel, Keith Devlin , navrhl, že vysoký počet pozorovaných tiskových chyb byla způsobena větší kvalitě čtenářů, než vyšší frekvence tiskové chyby. Skutečnost, že noviny byly vytištěny v Manchesteru až do roku 1961 a na počátku, více náchylné k chybám, tisky byly poslány do Londýna vlakem může přispěli k tomuto snímku stejně. Když John Cole se byl jmenován novinky editor Alastair Hetheringtonem v roce 1963, když nabroušené srovnatelně „amatérský“ Nastavení papíru jsou.

Ocenění

obdržené

The Guardian byla udělena Národní noviny v roce 1998, 2005, 2010 a 2013 ze strany British Press Awards , a Front Page of the Year v roce 2002 ( "vyhlášení války", 12.9.2001). To bylo také co-vítěz Světového nejlepších-navrhl noviny as uděluje společnost pro News Design (2006).

Guardian novináři vyhráli řadu britských Press Awards, k nimž patří:

  • Reporter of the Year ( Nick Davies , 1999; Paul Lewis , 2009; Rob Evans a Paul Lewis, 2013);
  • Zahraniční Reporter of the Year ( James Meek , 2003; Ghaith Abdul-Ahad , 2007);
  • Scoop of the Year ( Milly Dowler telefonu nabourat, 2011)
  • Mladý novinář of the Year ( Emma Brockes , 2000, Patrick Kingsley, 2013);
  • Publicista of the Year ( Polly Toynbee 2006, Charlie Brooker , 2008);
  • Kritik of the Year ( Marina O'Loughlin , 2015);
  • Feature Writer of the Year ( Emma Brockese 2001, Tanya Gold 2009, Amelia Gentleman , 2010);
  • Karikaturista of the Year ( Steve Bell , 2002);
  • Politický novinář of the Year ( Patrick Wintour 2006, Andrew Sparrow, 2010);
  • Science & Health Journalist of the Year (Sarah Boseley, 2015);
  • Business & Finance Journalist of the Year (Ian Griffiths, 2004; Simon Goodley 2014);
  • Tazatel of the Year ( Decca Aitkenhead , 2008);
  • Sportovní Reporter of the Year (David Lacey, 2002);
  • Sportovní fotograf roku (Tom Jenkins, 2003, 2005, 2006, 2015);
  • Webové stránky of the Year (guardian.com/uk, 1999, 2001, 2007, 2008, 2015);
  • Digitální Novinář roku (Dan Milmo, 2001, Sean Smith, 2007; Dave Hill, 2008)
  • Dodatek of the Year ( Guardian Příručky ... 2006, Weekend Magazine , 2015)
  • Speciální doplněk of the Year ( World Cup 2010 Guide , 2010)

Další ocenění patří:

Guardian.co.uk web vyhrál nejlepší Noviny kategorii tři roky spuštěn v roce 2005, 2006 a 2007 Webby Awards , bití (v roce 2005), The New York Times , The Washington Post , The Wall Street Journal a Variety . To byl vítěz šest let v řadě britských Press Awards za nejlepší elektronický deník. Na stránkách získala Eppy ocenění od americké společnosti časopisu Editor & Publisher v roce 2000 za nejlepší-navrhl noviny on-line služby. Na webových stránkách je známý pro své komentáře na sportovní události, zejména její over-by-přes kriket komentářem.

V roce 2007, v novinách se umístila na prvním místě ve studii o transparentnosti, který analyzoval 25 mainstreamové anglické mediální vozidla, který byl řízen Mezinárodní centrum pro média a veřejné agendy University of Maryland . Je skóroval 3.8 z možných 4,0.

The Guardian a The Washington Post sdílená v roce 2014 Pulitzerovu cenu za veřejné služby hlášení pro jejich pokrytí NSA je i ve světě elektronického sledovacího programu GCHQ a úniku dokumentů ze strany informátorů Edward Snowden.

daný

The Guardian je sponzorem dvou hlavních literárních ocenění: The Book Award Guardian Za prvé , založena v roce 1999 jako nástupce Guardian Fiction Award , který běží od roku 1965 a Guardian Dětské Fiction Prize , která byla založena v roce 1967. V posledních letech se noviny také sponzoroval Hay festival v Hay-on-Wye .

Roční Guardian Student Media Awards , která byla založena v roce 1999, uznat excelenci v žurnalistice a konstrukci britských univerzitách a vyšších školách studentských novinách , časopisech a na webových stránkách.

Na památku Paul Foot , který zemřel v roce 2004, The Guardian a Private Eye společně nastavit Paul Foot cenu , s ročním £ 10,000 dotací pro investigativní žurnalistiku a bojuje.

Noviny také produkuje The Guardian 100 nejlepších fotbalistů na světě .

Nejlepší seznamy knihy

Editors

Pozoruhodné pravidelné přispívají (minulosti i současnosti)

Publicistů a novinářů
kreslíři
satirici
Odborníci
Fotografové a obrázkové editory

Guardian News & Media Archive

The Guardian a jeho sestra noviny The Observer otevřený redakci , archivní a návštěvnické centrum v Londýně, v roce 2002. Střed zachovalý a podporoval historie a hodnot novin prostřednictvím svého archivu, vzdělávacích programů a výstav. Aktivity redakci byly všechny převedeny do Kings Place v roce 2008. Nyní známý jako Guardian News & Media Archive , Archiv uchovává a podporuje historii a hodnoty The Guardian a The Observer novin tím, že sbírá a zpřístupňování materiál, který poskytuje přesné a komplexní Historie novinách. V archivu má oficiální záznamy The Guardian a Observer a zároveň se snaží získat materiál z jednotlivců, kteří byli v souvislosti s papíry. Stejně jako firemních záznamů, archiv má korespondenci, deníky, zápisníky, originální karikatury a fotografie, které patří do štábu novinách. Tento materiál může konzultovat členy veřejnosti po předchozí domluvě. K dispozici je také rozsáhlý Manchester Guardian archiv na univerzitě v Manchesteru je John Rylands University Library a tam je program spolupráce mezi těmito dvěma archivu. Britská knihovna má také rozsáhlý archiv Manchester opatrovník , k dispozici v on-line, tištěné, mikroformě a CD-ROM na svém britském sbírky Knihovna Noviny.

V listopadu 2007 The Guardian a Observer udělal své archivy přes internet přes DigitalArchive. Současný rozsah archivu jsou k dispozici, jsou 1821 až 2000 pro The Guardian a 1791 až 2000 pro The Observer : tyto archivy budou nakonec běžet až do roku 2003.

Redakci Mezi další komponenty byly také přeneseny do Kings v roce 2008. The Guardian ‚s Education Center poskytuje celou řadu vzdělávacích programů pro studenty a dospělé. The Guardian je výstavní prostor byl také přesunut do Kings Place a má průběžný program výstav, které zkoumají a reflektují aspekty zprávy a noviny a role žurnalistiky. Tento program se často vychází z archivních fondů vedených v GNM archivu.

viz též

Poznámky a reference

Další čtení

  • Ayerst, David. Manchester Guardian: životopis novin (Cornell University Press, 1971).
  • Merrill, John C., a Harold A. Fisher. Největších světových Deníky: profily padesáti novin (1980), pp 143-50..

externí odkazy