BBC - BBC


z Wikipedie, otevřené encyklopedie

British Broadcasting Corporation
Veřejnoprávní korporace
s královskou listinou
Průmysl Hromadné sdělovací prostředky
Předchůdce British Broadcasting Company
Založený 18.října 1922 ; Před 97 lety (jako British Broadcasting Company) od 1. ledna 1927 ; Před 92 lety (jako British Broadcasting Corporation) ( 1922-10-18 )
 ( 01.01.1927 )
Zakladatel John Reith
Sídlo společnosti Broadcasting House
v Londýně , W1
Velká Británie
oblast sloužil
Celosvětově
Klíčoví lidé
produkty
služby
příjem Pokles£ 4,889 miliardy (2019)
Pokles -52.000.000 £ (2019)
Pokles -69.000.000 £ (2019)
celková aktiva Pokles 1172000000 £ (2019)
Majitel veřejném vlastnictví
Počet zaměstnanců
22401 (2019)
webová stránka www .bbc .CO .uk
bbc .com (mimo UK)

British Broadcasting Corporation ( BBC ) je britská veřejnoprávní stanice . Její sídlo je v Broadcasting House ve Westminsteru , Londýně , a to je svět je nejstarší národní vysílací organizace a největší hlasatel na světě podle počtu zaměstnanců. Zaměstnává více než 22.000 pracovníky celkem, z nichž více než 16.000 jsou ve vysílání ve veřejném sektoru. Celkový počet zaměstnanců je 35.402, když na částečný úvazek, flexibilní a pevné smluvní zaměstnance jsou zahrnuty.

BBC je stanovena na základě královské charty a pracuje pod jeho dohodě s ministrem pro digitální, kulturu, média a sport . Její činnost je financována především z ročního televizních poplatků , které se vloží do všech britských domácností, firem a organizací využívajících jakýkoliv typ zařízení pro příjem nebo nahrávat živé televizní vysílání a iPlayer catch-up. Poplatek je stanoven podle britské vlády , schváleným parlamentem , a používají se k financování BBC rádio, TV a on-line služby zahrnující národy a regiony Spojeného království . Od 1. dubna 2014, to také financoval BBC World Service (zahájen v roce 1932 jako BBC Empire Service), který vysílá ve 28 jazycích a poskytuje komplexní TV, rádio, a on-line služby v arabštině a perštině .

Kolem čtvrtiny příjmů BBC pochází z její obchodní dceřiné společnosti BBC Studios (dříve BBC Worldwide ), která prodává programy a služby BBC v mezinárodním měřítku a také distribuuje BBC mezinárodní 24hodinové Anglická jazyková zpravodajství BBC World News , az BBC.com, za předpokladu, BBC Global News Ltd. v roce 2009 společnost získala na cenu britské královny za podnikání při respektování jejích mezinárodních úspěchů.

Od svého vzniku, a to prostřednictvím druhé světové války (kde jeho vysílání pomohl sjednotit národ), do 21. století, BBC hraje významnou roli v britském životě a kultuře. To je také známý hovorově jako „Beeb“, „teta“, nebo kombinace obou (jako „tetičku Beeb“ nebo „Teto B“).

Dějiny

Zrození britské rozhlasové a televizní vysílání, 1920 až 1922

Británie je první živé veřejné vysílání byla vyrobena z továrny Marconi Wireless Telegraph Company v Chelmsfordu v červnu 1920. To byl sponzorován Daily Mail " s Pánem Northcliffe a představoval slavný australský sopranistka Dame Nellie Melba . Melba vysílání zachytil představivost lidí a znamenal zlom v postoji britské veřejnosti k rádiu. Nicméně, tato veřejná nadšení nesdílí v oficiálních kruzích, kde se konaly takové vysílání zasahovat do důležitých vojenských a civilních komunikací. Koncem roku 1920, tlak z těchto čtvrtí a neklid mezi zaměstnanci licenčním orgánem je generální Post Office (GPO), byla dostatečným důvodem k zákazu další Chelmsford vysílání.

Ale v roce 1922 GPO obdržela téměř 100 žádostí o vysílací licence a přestěhoval se do odvolat svůj zákaz v důsledku petice o 63 bezdrátových společnostech s více než 3000 členů. Usilovně snaží vyhnout stejný chaotické expanzi zažila ve Spojených státech, GPO navrhl, že by vydávání jediného vysílání licenci na společnost společně vlastněný konsorciem předních bezdrátovým přijímačem výrobců, které mají být známý jako British Broadcasting Company Ltd. John Reith , skotský Calvinist, byl jmenován jejím generálním manažerem v prosinci 1922 několik týdnů poté, co společnost dělala jeho první oficiální vysílání. L. Stanton Jefferies byl jeho prvním ředitelem hudby. Firma měla být financována z licenčních poplatků z prodeje BBC bezdrátových přijímacích sestav od schválených tuzemských výrobců. K tomuto dni, cíle BBC sledovat Reithian směrnici „informovat, vzdělávat a bavit“.

Od soukromé společnosti vůči veřejnoprávní korporace, 1923 až 1926

Finanční opatření brzy ukázaly jako nedostatečné. Set tržby byly zklamáním jako amatéři dělali jejich vlastní přijímače a posluchači koupil soupeřící nelicencované sety. Do poloviny roku 1923, jednání mezi GPO a BBC se stala mrtvém bodě a Postmaster-General zadala revizi vysílání, které výbor Sykes . Výbor doporučil krátkodobý reorganizaci licenčních poplatků se zlepšenou prosazování s cílem řešit okamžité finanční tíseň BBC a zvýšený podíl licenci příjmů rozkolu mezi ním a GPO. Toto bylo třeba se řídit jednoduchým 10 šilinků licenčního poplatku bez licenčních poplatků, jakmile je bezdrátový vyrábí ochrana vypršela. BBC vysílání monopol byl vyroben explicitní po celou dobu trvání jeho aktuální vysílací licencí, stejně jako zákaz reklamy. BBC byl také zakázán od prezentujících zpravodajství před 19:00 a bylo požadováno, aby zdroj veškeré zprávy z externích komunikačních služeb.

Mid-1925 našel budoucnost vysílání v rámci dalších úvah, tentokrát výboru Crawford. Od této chvíle BBC pod vedením Reith to, že shoda na podporující pokračování rozhlasové službě sjednoceny (monopol), ale více peněz bylo stále zapotřebí financovat rychlou expanzi. Bezdrátové výrobci byli nervózní ukončíte ztrátové konsorcium s Reith Keen, že BBC bude pohlížet jako na veřejnou službu, spíše než komerční podnik. Doporučení Crawford výboru byly zveřejněny v březnu následujícího roku a bylo stále posuzováno podle GPO, když 1926 generální stávka vypukla v květnu. Stávka dočasně přerušit výrobu novin, a omezení týkající se zpravodajství o zproštění, BBC náhle se stala primárním zdrojem zpráv po dobu trvání krize.

Krize umístila BBC v delikátní pozici. Na jedné straně Reith byla intenzivně vědom toho, že by vláda mohla uplatnit své právo zabavit BBC kdykoliv jako náustek vlády v případě, že BBC bylo vystoupit z řady, ale na druhé straně byl úzkostlivě udržovat důvěru veřejnosti tím, že vypadá se jednat nezávisle na sobě. Vláda byla rozdělena na to, jak zacházet s BBC, ale nakonec věřit Reith, jehož odpor vůči stávce zrcadlené PM vlastní. BBC tak byl poskytnut dostatečný prostor k výkonu záměry vlády do značné míry způsobem podle vlastního výběru. Výsledné pokrytí obou vysouvacích a vládní hlediska zapůsobil milionům posluchačů, kteří si nebyli vědomi, že PM vysílala k národu z Reith domova, pomocí některého z Reith zvukovými sousta vložena na poslední chvíli, nebo že BBC zakázalo vysílání z práce Party a opožděné mírovou výzvu od arcibiskupa z Canterbury . Stoupenci stávky přezdívaného BBC BFC pro britskou lži společnosti. Reith osobně oznámil konec stávky, kterou se vyznačuje recitovat od Blakea „ Jeruzalém “ znamenat, že Anglie byla uložena.

Zatímco BBC má tendenci charakterizovat její pokrytí generální stávky tím, že zdůrazňuje pozitivní dojem vytvořený jeho vyvážené pokrytí názorům vlády a útočníků, Jean Seaton , profesor mediální historie a oficiální BBC Historik, který charakterizoval epizodu jako vynález o „moderní propagandy ve svém britském formě“. Reith tvrdil, že důvěra získané ‚autentického nestranným zprávy‘ by mohly být následně použity. Nestranná zpráva byla nutně samoúčelné.

BBC udělala dobře ven z krize, která stmelil národní publikum pro jeho vysílání, a to bylo následované přijetím vládního doporučení ze strany Výboru Crawford (1925-26), že British Broadcasting Company být nahrazen ne komerční, Crown-objednaný organizace: British Broadcasting Corporation.

1927-1939

Masthead od vydání ze dne 25. prosince 1931 o Radio Times , včetně hesla BBC „Nation musí mluvit mír ke národa“
Televizní průkopník John Logie Baird (vidět zde v roce 1917) v televizi BBC první drama, muž s květinou v ústech , dne 14. července 1930, a první živou mimo vysílání, The Derby , dne 2. června 1931.

British Broadcasting Corporation vznikla dne 1. ledna 1927, a Reith - nově povýšen do šlechtického stavu - byl jmenován první generální ředitel. Reprezentovat svůj účel a (uvedeno) hodnoty, nová společnost přijala erb , včetně hesla „Nation musí mluvit mír k národu“.

Britské rozhlasové publikum nezbývalo rozdíl od programování upscale BBC. Reith, intenzívně moralizující výkonných, byla v plném nabití. Jeho cílem bylo vysílání „všechno, co je nejlepší v každém oddělení lidského poznání, usilovat a dosažení .... Zachování vysoké morální tón je samozřejmě nesmírně důležité.“ Reith podařilo vybudovat vysokou zeď proti americkému stylu free-for-all v rozhlase, v němž cílem bylo přilákat největší publikum, a tím zajistit co největší příjmy z reklamy. Tam byl žádná placená reklama na BBC; všechny příjmy pochází z daně z příjmu sady. Intelektuálské publikum, nicméně, velmi si to užil. V době, kdy Američan, Australan a kanadské stanice byla kresba obrovské publikum povzbuzování k jejich místních týmů s vysíláním baseball, rugby a hokej, BBC zdůraznila službu pro národní, nikoli regionální publikum. závody lodí byly dobře pokryty spolu s tenisem a koňské dostihy, ale BBC se zdráhají utrácet své těžce omezený vysílací čas na dlouhé fotbal nebo kriket hry, bez ohledu na jejich popularitě.

BBC radio studio v Birminghamu, z BBC Hand Book 1928, který ji popsal jako „největší ateliér v Evropě“.

John Reith a BBC, s podporou koruny , určí všeobecné potřeby lidu Británie a rozhlasového a televizního vysílání v souladu s těmito normami vnímána. Reith účinně cenzurován cokoliv, cítil by být škodlivé, přímo nebo nepřímo. Zatímco vypráví svůj čas s BBC v roce 1935, Raymond Postgate tvrdí, že BBC vysílací společnosti byly provedeny, aby předložily návrh svého potenciálního vysílání ke schválení. Očekávalo se, že na míru jejich obsah, aby se přizpůsobila skromný, kostel-běžný starší nebo člen duchovenstva . Až do roku 1928, byl čekal, baviči vysílání na BBC, oba zpěváky a „mluvčí“, aby nedošlo k biblické citáty, kancelářské napodobování a odkazy, odkazy na skleničku nebo prohibice v Americe, vulgární a pochybné hmoty a politických narážek. BBC vyloučit populární zahraniční hudbu a hudebníky z jeho vysílání, jakož i podporovat britské alternativy. Dne 5. března 1928, Stanley Baldwin , ministerský předseda, udržuje cenzuru redakčních názorů na veřejný pořádek, ale dovolil BBC k záležitostem adresy náboženské, politické a průmyslové kontroverze. Výsledný politický „talk series“, jehož účelem je informovat Anglii na politické otázky, byly kritizovány poslanci Parlamentu, včetně Winston Churchill , David Lloyd George a sir Austen Chamberlain . Ti, kdo oponoval tyto rozhovory tvrdili, že umlčet názory těch, v parlamentu, kteří nejsou jmenováni straničtí vůdcové nebo strany biče, čímž potlačuje nezávislé, non-oficiální názory. V říjnu 1932, policisté z metropolitní policie federace pochodoval na protest proti navrhované snížení platů. V obavě, nesouhlas v rámci policie a veřejné podpory hnutí BBC cenzurované své pokrytí událostí, jen vysílat oficiální prohlášení od vlády.

Skrz 1930, politické vysílání bylo pečlivě sledováni BBC. V roce 1935, BBC cenzuroval vysílání Oswald Mosley a Harry Pollittová . Mosley byl vůdce britské unie fašistů a Pollittová vůdce komunistické strany Velké Británie . Byli zkrácen poskytovat sérii pěti vysílání na politiku své strany. BBC ve spojení s Foreign Office Británie, nejprve suspendován tuto sérii a nakonec zrušena, aniž oznámení veřejnosti. Méně radikální politici čelí podobným cenzuru. V roce 1938, Winston Churchill navrhl sérii rozhovorů o britských tuzemské i zahraniční politice a záležitostech, ale byla podobně cenzurovány. Cenzura politické diskuse BBC byla předzvěst úplného vypnutí politické debatě, která se projevuje v průběhu válečných vlnách BBC. Ministerstvo zahraničí tvrdí, že veřejnost by neměla být vědomi své role v cenzuře. V letech 1935 až 1939, BBC také pokoušel se sjednotit britského impéria v rádiových vln, posílání zaměstnancům Egypta , Palestiny , Newfoundland , Jamajka , Indii , Kanadě a Jižní Africe . Reith osobně navštívil Jižní Afrika, lobování za státní běh rozhlasových programů, které byly přijaty podle jihoafrického parlamentu v roce 1936. Podobný program byl schválen v Kanadě. Díky spolupráci s těmito státními run vysílacích center, Reith zanechalo kulturního vlivu celé říše Velké Británie se svým odchodem z Corporation v roce 1938.

BBC ve srovnání s jinými médii

King George V poskytující 1934 Royal vánoční zprávy na BBC Radio. Roční zpráva se obvykle zaznamenává letošní významné akce.

Úspěch vysílání vyvolaly nepřátelství mezi BBC a dobře zavedených médií, jako jsou divadla, koncertní sály a nahrávací průmysl. 1929, BBC stěžovali, že agenti z mnoha komiků odmítl podepsat smlouvy o vysílání, protože se obávali, že poškodila umělce „tím, že své hmotné zatuchlý“ a že „snižuje hodnotu umělce jako viditelné music-hall umělec “. Na druhou stranu, BBC byl „silně zaujatý“ ve spolupráci s nahrávacími společnostmi, kteří „v uplynulých letech ... nebyly pomalu dělat záznamy o zpěváky, orchestry, tanečních kapel, atd kteří již prokázaly svou sílu dosáhnout popularity bezdrátově.“ Rozhlasové hry byly tak populární, že BBC obdržela 6000 rukopisy od roku 1929, většina z nich napsána pro jeviště a malou hodnotu pro vysílání: „Den co den, rukopisy přijít, a téměř všichni opět zhasnou poštou, přičemž poznámka říkat ‚litujeme, atd.‘“V roce 1930 hudební vysílání také těší velké oblibě, například přátelské a dalekosáhlé orgánů vysílání u svatého Jiří Hall Langham Place, od Reginald Foort , který se konal oficiální roli BBC personál kina Varhaník v letech 1936 až 1938; Foort pokračoval v práci pro BBC jako volné noze do roku 1940 a těšil celostátní následující.

Experimentální televizní vysílání bylo zahájeno v roce 1930, s použitím elektromechanický systém 30 řádek vyvinutý John Logie Baird . Omezené pravidelné vysílání využívající tento systém začal v roce 1934, a rozšířené služby (nyní pojmenovaný BBC Television Service ) začala od Alexandra Palace v roce 1936, střídavě mezi zlepšila Baird potrubního systému mechanické 240 a všech elektronických 405 řádek systému Marconi-EMI. Převaha elektronického systému viděl mechanický systém spadl brzy následující rok.

1939-2001

Socha George Orwella mimo Broadcasting House , sídlo BBC. Obrana svobody projevu v otevřené společnosti, zeď za sochou je napsaný slovy „Pokud svoboda vůbec něco znamená, znamená to právo říci lidem, co nechtějí slyšet“, slovo od George Orwell ‚s navrhované předmluva k farma zvířat .

Televizní vysílání bylo přerušeno od 1. září 1939 do 7. 06. 1946, během druhé světové války , a to bylo ponecháno na BBC Radio vysílacích společností, jako je Reginald Foort udržet národa náladu. BBC pohyboval hodně z jeho rádiových operací z Londýna, nejprve do Bristolu, a pak Bedford. Koncerty byly vysílány z Corn Exchange; Trojice kaple v kostele svatého Pavla, Bedford byl studio pro denní služby od roku 1941 do roku 1945, a v těch nejtemnějších dnech války v roce 1941, se arcibiskupech a Yorku přišel do St Paul je na vysílání ve Velké Británii a všechny částech světa na Národní den modliteb. Zaměstnanci BBC během války hotelu George Orwell , který strávil dva roky u provozovatele vysílání.

Během jeho roli jako předseda vlády v průběhu druhé světové války, Winston Churchill by přinesla 33 hlavních válečných proslovy rádio, z nichž všechny byly provedeny podle BBC ve Velké Británii. Dne 18. června 1940, francouzský generál Charles de Gaulle , v exilu v Londýně jako vůdce svobodného francouzštiny, přednesl projev, vysílání BBC, naléhání francouzské lidi, aby kapitulovat před nacisty.

V roce 1938, John Reith a britská vláda , konkrétně ministerstvo informací , který byl nastaven pro druhé světové válce, navrhl cenzury zařízení pro nevyhnutelnost války. Vzhledem k BBC pokroky v krátkovlnného rádiové technologie, Corporation mohla vysílat po celém světě v průběhu druhé světové války. V rámci Evropy, BBC Evropská služba bude shromažďovat informace a informace o aktuálním dění války v angličtině. Regionální BBC pracovníci, na základě jejich regionální geopolitické klima, by se pak dále cenzurovat materiálu jejich vysílání by se urazit. Nic, které se přidávají mimo předurčených zprávami. Například BBC polský Service byl těžce cenzurován kvůli obavám z ohrožení vztahy se Sovětským svazem . Kontroverzních témat, tedy napadené polské a sovětské hranice, deportace Poláků, zatýkání Polish Home armádních příslušníků a katyňského zločinu , nebyly zahrnuty do polských vysílání. Americká rozhlasová vysílání byly vysílány v celé Evropě na BBC kanály. Tento materiál také prošel cenzurní úřad BBC, která hlídané a editoval americký pokrytí britských záležitostí. V roce 1940, napříč všemi vysílání BBC, hudba skladatelů z nepřátelských zemí byla cenzurována. Celkem 99 německy, 38 rakouských a 38 italských skladatelů byly cenzurovány. BBC tvrdila, že stejně jako italské a německé jazyky, posluchači budou podrážděné zahrnutím nepřátelských skladatelů. Každý potenciální hlasatel řekl, aby měl pacifista , komunistické nebo fašistické ideologie nesměli na BBC rozhlasové a televizní vysílání.

Tam byl široce hlásil městský mýtus, že po znovuzahájení televizního vysílání BBC po válce, hlasatel Leslie Mitchell začal slovy: „Jak jsem říkal předtím, než jsme byli tak hrubě přerušen ...“ Ve skutečnosti se objeví první osoba při přenosu obnovena byla Jasmine Bligh a slova řekl, bylo „Dobré odpoledne všem. Jak se máte? Vzpomínáte si na mě, Jasmine Bligh ...?“ European Broadcasting Union byla založena dne 12. února 1950, v Torquay s BBC mezi 23 zakládajících rozhlasových organizací.

Konkurence na BBC byl představen v roce 1955, s komerční a nezávisle provozované televizní sítě ITV . Nicméně, BBC monopol na rozhlasové služby by přetrvávat až do dne 8. října 1973, kdy pod kontrolou nově přejmenované Independent Broadcasting Authority (IBA), Spojené království je první nezávislý místní rozhlasová stanice, LBC přišel na vzduchu v oblasti Londýna. Jako výsledek Pilkington výboru zprávě z roku 1962, ve kterém BBC byl chválen za kvalitu a rozsah jeho výstupu, a ITV byla velmi silně kritizována za to, že poskytuje dostatek kvalitní programy, bylo rozhodnuto o udělení BBC druhou televizi kanál BBC2 v roce 1964 přejmenování existující služby BBC1 . BBC2 používá vyšší řady standardního rozlišení 625, který byl standardizován v celé Evropě. BBC2 byla vysílána v barvě od 1. července 1967, a byl spojen BBC1 a ITV dne 15. listopadu 1969. 405 linka VHF přenosy BBC1 (a ITV) se pokračuje kompatibility se staršími televizní přijímače až do roku 1985.

BBC Television Centre v White City , West London, která byla otevřena v roce 1960 a uzavřena v roce 2013.

Spouštění v roce 1964, série pirát rozhlasových stanic (počínaje Radio Caroline ) přišel na vzduchu a nutil britskou vládu, aby konečně regulovat rozhlasové služby, aby umožnily národně orientovaná reklama financované služby. V reakci na to BBC reorganizována a přejmenována na jejich rozhlasových kanálů. Dne 30. září 1967, Světlo Program byl rozdělen do Radia 1 nabízí nepřetržitý „populární“ hudby a Radio 2 více „easy listening“. Program „Third“ se stal rozhlas 3 nabízející klasickou hudbu a kulturní programování. Home Service stalo Radio 4 nabízet zprávy, a non-hudební obsah, jako vědomostních soutěží, čtení, dramat a divadelních her. Jakož i ze čtyř celostátních kanálů, řada místních rozhlasových stanic BBC byla založena v roce 1967, včetně rozhlasu v Londýně . V roce 1969, oddělení BBC Enterprises byla založena na využití BBC značek a programy pro komerční spin-off produktů. V roce 1979 se stala akciovou společností ve stoprocentním vlastnictví, BBC Enterprises Ltd.

V roce 1974, BBC teletext služba, Ceefax , byl představen, vytvořený původně poskytnout titulky, ale se vyvinul do zpravodajství a informační služby. V roce 1978 pracovníci BBC stávkovali těsně před Vánoci téhož roku, čímž blokuje ven přenos obou kanálů a sjednotila všechny čtyři rozhlasové stanice do jedné. Vzhledem k tomu, deregulace televizi ve Velké Británii a rozhlasového trhu v roce 1980, BBC čelí zvýšené konkurenci ze strany komerčního sektoru (a od inzerentů financované veřejnoprávní vysílací kanál 4 ), zejména na satelitní televize, kabelová televize, a digitálních televizních služeb , V pozdní 1980, BBC začal proces divestice by vyčlenění a prodeji části své organizace. V roce 1988 prodala mimo Hulton Press knihovnu , fotografický archiv, který byl získaný z Picture Post časopisu BBC v roce 1957. V archivu byla prodána Brian Deutsch a je nyní ve vlastnictví Getty Images . V průběhu roku 1990, tento proces pokračoval s oddělením některých operačních ramen korporace do autonomních ale zcela vlastněných dceřiných společností z BBC, s cílem vytvořit dodatečný příjem pro programové tvorby. BBC Enterprises byla reorganizována a obnovena v roce 1995, jako BBC Worldwide Ltd. V roce 1998, BBC studia, mimo vysílání, postprodukce, výprava, kostýmy a paruky se točil pryč do BBC Resources Ltd.

BBC Research Department hrál hlavní roli ve vývoji vysílání a nahrávání techniky. BBC byl také zodpovědný za rozvoj NICAM stereo standard. V posledních desetiletích řada dalších kanálů a rozhlasových stanic, které byly zahájeny: Radio 5 byl zahájen v roce 1990 jako sportovní a vzdělávací stanice, ale byl nahrazen v roce 1994, s Radio 5 live , aby se stal živou rozhlasovou stanici, po úspěchu o službě Radio 4 na pokrytí válce v Zálivu v roce 1991. Nová stanice bude zprávy a sportovní stanice. V roce 1997, BBC News 24 , valivé zpravodajský kanál, který byl zahájen na digitálních televizních služeb a následujícího roku, BBC Choice zahájil jako třetí obecné zábavní kanál z BBC. BBC také zakoupit na parlamentní kanál, který byl přejmenován BBC parlament . V roce 1999, BBC Knowledge vypuštěn jako Multi Media kanál, se službami, které jsou dostupné na nově zavedené BBC Text digitální teletextové služby, a na BBC Online . Kanál měl vzdělávací cíl, který byl modifikován později ve svém životě nabídnout dokumentů.

2000-2011

V roce 2002, několik televizních a rozhlasových kanálů došlo k reorganizaci. BBC Knowledge bylo nahrazeno BBC Four a stal BBC umění a dokumentární kanál. CBBC , který byl programovací vlákno jako dětská BBC od roku 1985, byla rozdělena do CBBC a CBeebies , pro mladší děti, s oběma novým službám získávání digitálního kanálu: na CBBC Channel a CBeebies kanál. Kromě televizních kanálů, byly vytvořeny nové digitální rozhlasové stanice: 1Xtra , 6 Music a BBC7 . BBC 1Xtra byla sestra stanici Radio 1 a se specializuje na moderní černou hudbu, BBC 6 Music specializuje na alternativní hudební žánry a BBC7 se specializuje na archivní, řeči a programování dětí.

Angličtí fanoušci v Manchesteru během 2006 FIFA World Cup hry zobrazené na BBC Big Screen

Následující několik let vedla k přemístění některých kanálů, aby odpovídaly větší značky: v roce 2003, BBC Choice byl nahrazený BBC tři , s programováním pro mladší generace a šokující reálných životních dokumenty, BBC News 24 se stal BBC News Channel v 2008 a BBC Radio 7 stal BBC Radio 4 Extra v roce 2011, s novými programy, které doplňují požadavky vysílání na Radio 4 . V roce 2008 byl zahájen další kanál, BBC Alba , je skotský gaelský službu.

Během tohoto desetiletí, společnost začala rozprodávat řadě svých provozních divizí soukromým vlastníkům; BBC Broadcast byl tkaný pryč jako samostatná společnost v roce 2002 a v roce 2005 byl prodán pryč Australian založené Macquarie Capital Alliance Group a Macquarie Bank Limited a rebranding Red Bee Media . BBC je IT , telefonie a vysílání technologie byly spojeny jako BBC Technology Ltd v roce 2001, a divize byla později prodána německé společnosti Siemens IT Solutions and Services (SIS). SIS byl následně získala od společnosti Siemens od francouzské společnosti Atos . Další prodeje zahrnovaly BBC Books (prodával Random House v roce 2006); BBC Mimo Vysílání Ltd (prodává se v roce 2008 na satelitu informační služby ); Kostýmy a paruky (vyprodání v roce 2008 na andělů Costumiers ); a BBC Magazines (prodávané okamžité mediální společnost v roce 2011). Po prodeji OB a kostýmů, zbytek BBC zdrojů byla reorganizována jako BBC Studios a post produkce , která pokračuje dnes jako stoprocentní dceřiná společnost BBC se.

V roce 2004 Hutton poptávka a následná zpráva vyvolalo pochybnosti o novinářské standardy BBC a jeho nestrannosti. To vedlo k odstoupení vedoucích členů vedení v době, včetně tehdejším generálním ředitelem, Greg Dyke . V lednu 2007 BBC vydala zápis ze zasedání správní rady, která vedla k Greg Dyke rezignaci.

Na rozdíl od ostatních oddělení BBC, BBC World Service byla financována zahraniční a Office společenství . Cizí a Office společenství, více obyčejně známý jako Office zahraniční nebo FCO, je britská vláda oddělení odpovědné za prosazování zájmů Spojeného království v zahraničí.

BBC Pacific Quay ve městě Glasgow , který byl otevřen v roce 2007.

V roce 2006, BBC HD zahájil jako experimentální službu a stal se oficiálním v prosinci 2007. kanálu vysílání HD probíhá současně s programy na BBC One , BBC Two , BBC tři a BBC čtyři , stejně jako opakování některých starších programů v HD. V roce 2010, HD simulcast na BBC One spustila: BBC One HD . Kanál používá verze HD na BBC jeden rozvrh a používá upscalováno verzí programů není v současné době vyráběných v HD. BBC HD kanál uzavřen v březnu 2013 a byl nahrazen BBC2 HD ve stejném měsíci.

Dne 18. října 2007, BBC generální ředitel Mark Thompson oznámil kontroverzní plán, aby velké škrty a zmenšit velikost BBC jako organizace. Tyto plány zahrnovaly snížení počtu pracovních míst o 2500; včetně 1800 propouštění, konsolidaci zpravodajských operací, snížení programování, výstup o 10% a prodejem stěžejní Television Centre budovu v Londýně. Tyto plány byly zlostně protilehlý svazů, kteří hrozí sérii stávek; Nicméně, BBC prohlásili, že škrty jsou nezbytné pro pohyb vpřed organizaci a soustředit se na zvyšování kvality programování.

Dne 20. října 2010 ministr financí George Osborne oznámil, že televizní poplatek by být zmrazeny na současné úrovni až do konce stávajícího pronájmu v roce 2016. Stejné oznámení vyplynulo, že BBC by se na celkových nákladů na provoz BBC World Service a Monitoring BBC službu ze zahraniční a Office společenství , a částečně financovat Welsh hlasatele S4C .

2011 předložit

BBC New Broadcasting House v Londýně, které se dostaly do oběhu v průběhu 2012-13

Další škrty byly oznámeny dne 6. října 2011, takže BBC by mohly dosáhnout celkové snížení svého rozpočtu ve výši 20%, po zmrazení licenčních poplatků v říjnu 2010, který zahrnoval snížení stavu zaměstnanců o 2000 a zasláním další 1000 do Mediacityuk vývoje v Salfordu s BBC Three pohybující se on-line jen v roce 2016, sdílení více programů mezi stanicemi a kanálech, sdílení rádiové zpravodajství, více opakování v listinách, včetně celé BBC Two dne az nějakého originálního programování, které mají být redukovány. BBC HD byla uzavřena dne 26. března 2013, a nahradí HD simulcast na BBC Two; nicméně stěžejní programy, ostatní kanály a plné financování CBBC a CBeebies by být zachována. Četné BBC zařízení byly rozprodány, včetně New Broadcasting domu na Oxford Road v Manchesteru. Mnoho hlavních oddělení bylo přemístěno na Broadcasting House a Mediacityuk , zejména proto, že uzavření BBC Television Centre v březnu 2013. Dne 16. února 2016 BBC Three televizní služba byla přerušena a nahrazena digitálním výstupem pod stejným názvem, cílení své mladé dospělý publikum s webové série a další obsah.

Pod novou královskou listinou zřízený 2017, společnost musí zveřejnit výroční zprávu Ofcom, nastiňuje své plány a závazky veřejné služby na příští rok. Ve své zprávě 2017-18, který byl zveřejněn 07. 2017, BBC oznámila plány na „re-vynalézt“ svůj výkon, aby lépe konkurovat komerčním streaming služeb, jako je Netflix . Tyto plány zahrnovaly zvýšení rozmanitosti jejího obsahu na televizi a rádio, k významnému zvýšení investic na obsah Digitální dětského a plány, aby se větší investice do ostatních národů Spojeného království kromě Anglie, aby „reagovat na výzvy lépe odrážel a zastupování měnící se ve Velké Británii.“

Správa a organizační struktuře

BBC je veřejnoprávní korporace, nezávislá na přímé vládní intervence, přičemž její činnost dohlíží od dubna 2017 podle BBC radou a regulovány Ofcom . Jejímž předsedou je Sir David Clementi .

Charta

BBC operuje pod Royal chartou . Současná Charta vstoupila v platnost dne 1. ledna 2017 a potrvá do 31. prosince 2026. 2017 charter zrušil BBC důvěru a nahradil jej s vnějším regulace Ofcom , se správou ze strany BBC rady.

Podle královské charty BBC, musí získat povolení od ministra vnitra . Tato licence je doprovázeno dohodu, která stanoví podmínky, za kterých je BBC povoleno vysílání.

BBC Board

BBC rada byla založena v dubnu 2017. To nahradilo předchozí řídící orgán je BBC důvěra , což samo o sobě nahradila Rada guvernérů v roce 2007. Představenstvo stanovuje strategii pro korporace, hodnotí výkonnost BBC Výkonné rady v poskytující služby BBC a jmenuje generálního ředitele. Regulace BBC je nyní v kompetenci Ofcom. Správní rada se skládá z těchto členů.

název Pozice
Sir David Clementi Předseda
Tony Hall Generální ředitel BBC
Sir Nicholas Serota Senior Independent Director
Simon Burke Neexekutivní ředitel
Baroness Tanni Gray-Thompson Neexekutivní ředitel
Ian Hargreaves Neexekutivní ředitel
Tom Ilube Neexekutivní ředitel
Shirley Garrood Neexekutivní ředitel
Steve Morrison Člen pro Skotsko
Dr Ashley Steel Člen pro Anglii
Dame Elan Closs Stephens Člen pro Wales
Tim Davie CEO, BBC Studios
Ken Macquarrie Ředitel, národy a regiony
Francesca Unsworth Ředitel zpravodajství a publicistiky
Chcete-li být jmenován Severního Irska Člen pro Severní Irsko

Výkonný výbor

Výkonný výbor je odpovědný za činnost day-to-day vysílání. Skládající se z vedoucích pracovníků z BBC, Výbor se schází jednou měsíčně a je zodpovědný za operativní řízení a poskytování služeb v rámci rámcového stanovených představenstvem, a předsedá generální ředitel, nyní Tony Hall .

Generální ředitel je nejvyšším výkonným a (od roku 1994) editor-in-šéf.

název Pozice
Tony Hall Předseda; Generální ředitel
Kerris Bright Chief Customer Officer
Tim Davie CEO, BBC Studios
Valerie Hughes D'řeb Chief HR Officer
Glyn Isherwood Finanční ředitel
Sarah Jones Group General Counsel
David Jordan Director, Redakční politika a standardy
Ken Macquarrie Ředitel, národy a oblasti
Charlotte Moore Director of Content
Matthew Postgate Chief Technology & Research Officer
James Purnell Ředitel, Rádio a vzdělávání
Gautam Rangarajan Ředitel pro strategii
Bob Shennan BBC Group Managing Director
John Shield Ředitel, komunikace a Corporate Affairs
Clare Sumner Director, politika
Francesca Unsworth Ředitel zpravodajství a publicistiky

provozní divize

Korporace má divize doplňuje in-house pokrývající výstup a operace BBC:

obchodní divize

BBC také provozuje celou řadu plně vlastněných obchodních divizí:

  • BBC Studios , v čele s Timem Davie , je bývalý výrobní in-house televize; Zábava, hudba a události, věcné a skripty (drama a komedie). Po sloučení s BBC Worldwide v dubnu 2018, který funguje i mezinárodními kanály a prodává programy a zboží ve Velké Británii a v zahraničí získat dodatečný příjem, který se vrací do programů BBC. Je oddělena od korporace kvůli jeho obchodní charakter.
  • BBC World News oddělení má na starosti výrobu a distribuci svého obchodního globální televizní kanál. Úzce spolupracuje se skupinou BBC News, ale není řízen ní a sdílí zařízení a personálu korporace. Spolupracuje také s BBC Studios, distributora kanálu.
  • BBC STUDIOWORKS je také oddělená a oficiálně vlastní a provozuje některé z BBC studio zařízení, jako je BBC Elstree Centre , leasing je do produkce zevnitř i vně společnosti.

Politika MI5 prověřování

Již od roku 1930 až do roku 1990, MI5 , britský domácí zpravodajské služby, podílí se na prověřování žadatelů o BBC polohách politika navržen tak, aby se osoby považují za podvratný. V roce 1933, BBC výkonný plukovník Alan Dawnay začala setkat s hlavou MI5 sira Vernon Kell , neformálně obchodních informací; z roku 1935, formální úprava byla provedena ve kterém uchazeči o zaměstnání by se tajně prověřeni MI5 za své politické názory (bez jejich vědomí). BBC zaujal politiku popírá jakýkoliv náznak takového vztahu tiskem (existence MI5 sám nebyl oficiálně uznáno až do zákona bezpečnostní služby 1989 .

Tento vztah získal širší pozornost veřejnosti po článku od David Leigh a Paul Lashmar objevil v The Observer v srpnu 1985, odhalila, že MI5 bylo prověřování události, běžících operacích z pokoje 105 v Broadcasting House . V době, kdy na projev, byla operace jsou běžel Ronnie Stonham . Poznámky z roku 1984 ukázal, že na černé listině organizace zahrnovaly daleko-levý Komunistické strany Velké Británie , se Socialistická dělnická strana , na Workers revoluční stranu a militantní Tendence , stejně jako krajně pravicové Národní fronty a Britské národní strany . Sdružení s jedním z těchto skupin by mohlo mít za následek odmítnutí žádosti o zaměstnání.

V říjnu 1985, BBC oznámil, že zastaví proces prověřování, s výjimkou několika málo lidí v nejlepších rolí, jakož i osoby odpovědné za válečné Broadcasting Service nouzové vysílání (v případě jaderné války ) a pracovníků v BBC World Service . V roce 1990, v návaznosti na bezpečnostní služby zákona 1989, prověřování byla dále omezena pouze na osoby odpovědné za válečné vysílání a ti s přístupem k tajným vládním informacím . Michael Hodder, kdo následoval Stonham, měl MI5 prověřování souborů odeslaných na BBC informací a archivů v Readingu, Berkshire .

finance

BBC má druhou největší rozpočet jakékoliv sídlem ve Velké Británii vysílatele s provozní výdaje 4,722 miliardy £ v 2013/14 ve srovnání s £ 6.471 miliard na BSkyB v 2013/14 a 1,843 miliardy £ pro ITV v kalendářním roce 2013.

příjem

Hlavními prostředky k financování BBC je přes televizní licence, která stojí £ 154,50 za rok na domácnost od dubna 2019. Taková licence je povinen ze zákona dostávají televizního vysílání po celé Velké Británii , na Normanských ostrovech a na ostrově Man. Žádná licence je nutné vlastnit televizor používá pro jiné prostředky, nebo zvukem pouze rozhlasové přijímače (i když byl také vyžadována samostatná licence na tyto pro non-TV domácností do roku 1971). Náklady na televizní licence je stanovena vládou a vymáhá trestního práva. Sleva je k dispozici pro domácnosti s pouze černo-bílé televizních přijímačů. A 50% sleva je nabízen i lidem, kteří jsou registrováni slepý nebo těžce zrakově postižené, a licence je zcela zdarma pro každé domácnosti, který obsahuje pouze osoby starší 75 let a více. V důsledku nedávného přezkoumání britské vlády výdajů, bylo dosaženo dohody mezi vládou a korporace, ve kterém bude aktuální licenční poplatek zůstane zmrazený na současné úrovni až do Královská listina je obnovena na začátku roku 2017.

BBC sleduje svou kolekci koncesionářských poplatků a vymáhání pod obchodním názvem „TV Licensing“. Příjmy jsou shromažďovány soukromými Capita, externí organizace, a platí do centrální vlády konsolidačního fondu , což je proces definován v zákoně Communications 2003 . Finanční prostředky jsou pak přidělovány ministerstvem kultury, médií a sportu (DCMS) a ministerstva financí a schváleny parlamentem prostřednictvím legislativy. Dodatečné příjmy jsou hrazeny ministerstvem práce a důchodů kompenzovat dotovaných licencí pro způsobilé více než 75-letých.

Licenční poplatek je klasifikován jako daň, a jeho úniky je trestný čin. Od roku 1991, vybírání a vymáhání koncesionářských poplatků bylo v kompetenci BBC v jeho roli jako TV Licensing Authority. To znamená, že BBC je hlavním státním zastupitelstvím v Anglii a Walesu a vyšetřující orgán ve Spojeném království jako celku. BBC provádí dozor nad systémem (většinou pomocí subdodavatelů) o vlastnostech (pod záštitou regulaci vyšetřovacích pravomocí z roku 2000 ) a může provádět prohlídky nemovitosti s využitím povolení k prohlídce. Podle BBC, „více než 204,000 lidí ve Velké Británii byli chyceni sledování televize bez licence během prvních šesti měsících roku 2012.“ Licenční poplatek úniky tvoří asi jednu desetinu všech případů stíhaných ve dvorech smírčích soudce.

Výnosy z komerčních podniků a ze zámořských prodejů svém katalogu programů podstatně zvýšil v posledních letech, s BBC Worldwide přispívá některé 145 milionů £ na hlavní veřejnoprávní podnikání BBC.

Podle výroční zprávy BBC 2013/14, jeho celkový příjem byl £ 5 miliard (5066000000 £), které lze rozdělit takto:

  • 3726000000 £ v licenčních poplatků vybíraných od hospodářů;
  • 1023000000 £ z komerčních podniků BBC;
  • £ 244,6 milionu ze státní dotace, z nichž 238,5 milionu £ je z ministerstva zahraničí pro BBC World Service ;
  • £ 72,1 milionu z jiných příjmů, jako je pronájem sbírek a poplatků z zámořských vysílání programování.

Licenční poplatek je však přitahoval kritiku. To bylo argumentoval, že v době, multi-stream, dostupnost vícekanálové, povinnost zaplatit licenční poplatek není vhodné. BBC užívání sektor soukromá společnost Capita Group posílat dopisy prostor nevěnuje licenční poplatek byl kritizován, zejména proto, že byly případy, kdy byly tyto dopisy odeslané do prostor, které jsou až do dnešního dne se svými platbami nebo nevyžadují licence TV.

BBC používá reklamní kampaně s cílem informovat zákazníky o požadavku zaplatit licenční poplatek. Minulé kampaně byly kritizovány konzervativní MP Boris Johnson a bývalý MP Ann Widdecombe za to, že ohrožující povaze a jazyk používaný k vyděsit podvodníky do platit. Zvukové klipy a televizní vysílání se používají k informovat posluchače BBC komplexní databáze. Existuje celá řada nátlakových skupin usilujících o vydání licenčního poplatku.

Většina komerčních výstupu BBC pochází z jeho komerčního ramene BBC Worldwide , kteří prodávají programy v zahraničí a využít klíčových značek pro zboží. Jejich 2012/13 prodeje, 27% bylo soustřeďuje na pět klíčových "Superbrands" z Doctor Who , Top Gear , Strictly Come Dancing (známý jako Dancing with the Stars na mezinárodní úrovni), archiv BBC přírodní historie programování (shromáždí pod záštitou z BBC Země ) a (nyní prodává) průvodce značky Lonely Planet .

výdaj

Následující údaje o výdajích jsou od 2012/13 a ukázat výdaje jednotlivých služeb jsou povinni zajistit:

BBC Výdaje 2012-2013.png
oddělení Celkové náklady ( £ milionů )
Televize včetně BBC Červené tlačítko 2,471.5
Rádio 669,5
BBC Online 176,6
kolekce licenční poplatek 111,1
Orchestrů a vykonávající skupiny 29.2
S4C 30
přechod na digitální vysílání 56.9
restrukturalizaci 23.1
Vlastnictví 181,6
Technologie 175,1
BBC Důvěra 11.9
Knihoven, podpora vzdělávání a společenských akcí 33.6
Ostatní, včetně školení, marketingu, financí a politiky 925,9
Celkový 4896

Významně velká část příjmů BBC se vynakládá na televizní a rozhlasové služby korporace s každá služba má jinou rozpočet založený na jejich obsahu.

BBC Television Výdaje 2012-2013.png
Služba Celkové náklady
2012/13 ( £ milionů )
Rozdíl oproti
2011/12 (£ milionů)
BBC One včetně regionů 1,463.2 125,6
BBC Two 543,1 +6
BBC Three 121,7 8,8
BBC Four 70.2 2,4
CBBC 108,7 1,4
CBeebies 43 0,6
BBC novinky 61.5 4
BBC Parliament 10.5 1,2
BBC Alba 7.8 -0.2
BBC Červené tlačítko 41.8 4,6
Celkový 2,471.5 136,6
BBC Radio Výdaje 2012-2013.png
Služba Celkové náklady
2012/13 ( £ milionů )
Rozdíl oproti
2011/12 (£ milionů)
BBC Radio 1 54.2 3,6
BBC Radio 1Xtra 11.8 0,7
BBC Radio 2 62.1 1,6
BBC Radio 3 54.3 1,8
BBC Radio 4 122.1 6,2
BBC Radio 4 Extra 7.2 -1
BBC Radio 5 live 76 6,7
BBC Radio 5 Live Sportovní Extra 5.6 +0.3
BBC Radio 6 Music 11.5 -0.2
BBC Asijská síť 13 0
BBC Radio Místní 152.5 +6
BBC Radio Scotland 32.7 0,6
BBC Radio nan Gaidheal 6.3 +0.3
BBC Radio Wales 18.8 1,1
BBC Radio Cymru 17.6 1,7
BBC Radio Ulster a BBC Radio Foyle 23.8 0
Celkový 669,5 29,4

Ústředí a krajské úřady

Ústředí BBC v Broadcasting House v Portland Place , Londýn, Anglie. Tato část budovy se nazývá Old Broadcasting House .

Broadcasting House v Portland Place , Londýn, je oficiální ředitelství BBC. Je domovem šesti z deseti BBC národní rozhlasové sítě, BBC Radio 1, BBC Radio 1Xtra, BBC Asijská síť, BBC Radio 3 , BBC Radio 4 a BBC Radio 4 Extra . To je také domov BBC News , která přesídlila do budovy z BBC Television Centre v roce 2013. Na přední části budovy jsou sochy Prospero a Ariel , charaktery od William Shakespeare ‚s hrát Bouře , vyřezával Eric Gill . Renovace Broadcasting domu začala v roce 2002 a byla dokončena v roce 2013.

Dokud nebude uzavřena na konci března 2013, BBC Television byla založena v BBC Television Centre, účelové televizního zařízení a druhý postavený v zemi nacházející se ve White City v Londýně . Toto zařízení bylo hostitel pro řadu významných hostů a programů v průběhu let, a jeho jméno a obraz je obeznámen s mnoha britských občanů. V blízkosti je BBC White City komplex obsahuje četné programové kanceláře, který sídlí v centru domu, Media Center a Broadcast Center. Právě v této oblasti kolem Bush Shepherd , že většina zaměstnanců BBC pracovat.

Jako součást hlavní reorganizace majetku BBC, celá BBC News operace přemístěny z News Center v BBC Television Centre na rekonstruované Broadcasting House vytvořit to, co je popisováno jako „jeden z největších světových živě vysílaných center“. BBC News Channel a BBC World News přemístěna do prostor na začátku roku 2013. Broadcasting House je nyní také domov pro většinu národních rozhlasových stanic BBC a BBC World Service . Převážná část tohoto plánu zahrnuje demolici dvou poválečných rozšíření do budovy a výstavby prodloužení navrhl Sir Richard MacCormac části MJP architektů . Tento krok bude soustředit činnost BBC v Londýně, což jim umožňuje prodávat televizního centra, která by měla být dokončena do roku 2016.

Kromě výše uvedeného režimu, BBC je v procesu tvorby a produkovat více programů mimo Londýn, zahrnující výrobních středisek, jako je Belfast , Cardiff , Glasgow , Newcastlu a, nejvíce pozoruhodně, v Greater Manchester , jako součást „BBC North Project "systém, kde několik velkých útvarů, včetně BBC North West , BBC Manchester , BBC Sport , BBC dětské , CBeebies , Radio 5 live , BBC Radio 5 live Sportovní Extra , BBC snídaně , BBC Learning a BBC Philharmonic všichni přestěhovali z jejich původního umístění buď v Londýně nebo New Broadcasting House , Manchester k novým 200-akr (80 ha) MediaCityUK výrobními závody v Salfordu , pokud patří k velkému BBC North Group divizi a proto se stal největším personální operace mimo Londýn.

Jakož i dvou hlavních místech v Londýně (Broadcasting House and White City), existuje sedm dalších významných BBC výrobních center ve Velké Británii, která se specializuje především na různých produkcích. Broadcasting House Cardiff , byl domov pro BBC Wales , která se specializuje na výrobu dramatické. Otevřete od října 2011, a která obsahuje 7 nových studií, Roath Lock je pozoruhodný jako domov inscenací jako je Doctor Who a pohotovost . Broadcasting House Belfast , domov pro BBC Severním Irsku , se specializuje na původním dramatu a komedie, a zúčastnila mnoha koprodukcí s nezávislými společnostmi a zejména s RTÉ v Irské republice. BBC Scotland , umístěný v Pacifiku Quay, Glasgow je velký výrobce programů pro síť, včetně několika vědomostních soutěží. V Anglii, větší regiony také produkovat nějaký programování.

Dříve největší rozbočovač programů BBC z regionů je BBC North West. V současné době produkují všechny náboženských a etických programů na BBC, stejně jako jiné programy, jako je například otázka sportu . Nicméně, toto má být sloučeny a rozšířeny v rámci BBC Severní projektu, který zahrnoval oblast pohybující se od Nového Broadcasting House , Manchester, aby Mediacityuk . BBC Midlands , založené na The Mailbox v Birminghamu, také produkuje drama a obsahuje ředitelství pro anglické regiony a denní produkce BBC. Další výrobní centra zahrnují Broadcasting House Bristol , domov BBC západ a skvěle BBC Natural History Unit a v menší míře, Quarry Hill v Leeds, domov BBC Yorkshire . Existuje také mnoho menších místních a regionálních studií v celé Velké Británii, provozující regionální televizní služby BBC a BBC místní rozhlasové stanice.

BBC také provozuje několik novinky shromažďování center na různých místech po celém světě, které poskytují zpravodajství z tohoto regionu na národních a mezinárodních zpravodajských operacích.

Technology (Atos service)

V roce 2004, BBC smlouvu svou bývalou divizi BBC Technology s německou a elektroniky společnosti Siemens IT Solutions and Services (SIS), outsourcing své IT , telefonní a vysílací technologie systémů. Když Atos Origin získala divizi SIS od společnosti Siemens v prosinci 2010 na 850 milionů € (£ 720 m), smlouva o podporu BBC také předán Atos , a v červenci 2011, BBC oznámil zaměstnancům, že její technické podpory by se stal služby Atos. Siemens zaměstnanci pracující na smlouvy BBC byly přeneseny do Atos a BBC technologických systémů (včetně internetových stránek BBC ) jsou nyní spravovány Atos. V roce 2011, BBC Chief Financial Officer Zarin Patel uvedeno do sněmovny Výboru pro veřejné účty , že po kritice BBC řízení velkých IT projektů se společností Siemens (jako je například iniciativa Digital Media ), partnerství BBC s Atos by sloužit jako nástroj při dosahování úspor nákladů ve výši přibližně 64 milionů £ jako součást programu BBC „poskytovat kvality první“. V roce 2012, BBC Chief Technology Officer , John Linwood , vyjádřil důvěru ve zlepšování služeb pro poskytování technologií BBC, které přináší Atos. Dále uvedl, že dodavatel odpovědnost byla posílena po některých poruch vysoce postavených technologií, které se uskutečnily v průběhu spolupráci Siemens.

služby

Týdenní dosah domácích služeb BBC v letech 2011 až 2012 Reach je počet lidí, kteří používají službu v každém bodě po dobu delší než 15 minut za týden.

Televize

BBC provozuje několik televizních kanálů ve Velké Británii. BBC One a BBC Two jsou vlajkové lodi televizní kanály; jiní jsou BBC čtyři , BBC News , BBC parlament , a dva dětské kanály, CBBC a CBeebies . Digitální televize je nyní zakotven ve Velké Británii, s analogovým přenos zcela vyřazen z prosince 2012. To také provozuje internetovou televizní službu BBC Three , který přestal vysílá jako lineární televizního kanálu v únoru 2016.

Týdenní dosah BBC tuzemských televizních kanálů 2011-12

BBC One je služba regionálním TV, která poskytuje opt-out po celý den pro místní zprávy a další místní programování. Tyto změny jsou výraznější v BBC „národů“, tj Severní Irsko , Skotsko a Wales , kde je prezentace většinou provádí lokálně na BBC jeden a dva, a tam, kde programové skladbě se mohou značně lišit od sítě. BBC dvě varianty existují národy; Nicméně anglické kraje dnes zřídka mají možnost zvolit si, jak regionálního programování nyní existuje pouze na BBC One. BBC Two byl také první kanál bude vysílán na 625 linek v roce 1964, pak nesou drobné pravidelné barevné servis od roku 1967. BBC One bude následovat v listopadu 1969.

Nový skotská gaelštině televizní kanál BBC Alba , byl zahájen v září 2008. Je také prvním multižánrový kanál přijde úplně ze Skotska s téměř všech svých programů vyrobených ve Skotsku. Tato služba byla zpočátku k dispozici pouze přes satelit , ale od června 2011 je k dispozici pro diváky ve Skotsku na DVB-T a kabelové televize.

BBC v současné době provozuje HD probíhá současně všech svých celoplošných kanálech s výjimkou BBC parlamentu . Do 26. března 2013, samostatný kanál s názvem BBC HD byla k dispozici, namísto BBC Two HD . Je zahájena dne 9. června 2006, po 12-měsíční studii u vysílání a. To se stalo řádné kanálu v roce 2007, a screening programy ve vysokém rozlišení as probíhá současně s hlavní síť, nebo jako opakování. Korporace byla tvorbu programů ve formátu na mnoho let, a uvedl, že doufá, že vyrábět 100% nových programů v HDTV v roce 2010. Dne 3. listopadu 2010 byla zahájena high-definition simulcast na BBC One, s názvem BBC One HD a BBC Two HD zahájil dne 26. března 2013, který nahradil BBC HD.

V Irské republice, Belgii, Nizozemsku a Švýcarsku, BBC kanály jsou k dispozici v mnoha způsoby. V těchto zemích digitální a kabelové operátory nesou celou řadu BBC kanály. Patří mezi ně BBC One, BBC Two, BBC čtyři a BBC World News, i když diváci v Irské republice mohou získat služby BBC přes přeplnění z vysílačů v Severním Irsku nebo ve Walesu, nebo prostřednictvím „deflektory“ -transmitters v republice, která rebroadcast vysílání od Spojené království, obdržel off-vzduch, nebo z digitálního satelitu.

Od roku 1975, BBC také poskytoval své televizní programy na britské síly vysílání Service (BFBS) , což umožňuje členům britského armády sloužící v zahraničí na ně dívat na čtyřech specializovaných televizních kanálů. Od 27. března 2013, BFBS ponesou verze BBC One a BBC Two, která bude zahrnovat programování dětský od CBBC , stejně jako účetní programování od BBC tři na nový kanál s názvem BFBS Extra .

Od roku 2008 jsou všechny BBC kanály jsou k dispozici ke sledování on-line prostřednictvím BBC iPlayer služby. Tato on-line streaming schopnost přišel o následující pokusy s live streaming, zahrnující streamování určitých kanálů ve Velké Británii.

V únoru 2014, generální ředitel Tony Hall oznámila, že společnost potřebuje ušetřit 100 milionů £. V březnu 2014, BBC potvrdil, plány pro BBC Three, aby se stal internet pouze kanál.

Genome Project

V prosinci 2012 BBC dokončena digitalizace cvičení, skenování seznamy všech programů BBC z celého běhu asi 4500 kopií Radio Times magazínu od prvního, 1923, vydání 2009 (novější výpisy již koná v elektronické podobě), přičemž „projekt BBC Genome“, s cílem vytvořit online databázi svého programového výstupu. Dřívější deset měsíců výpisy mají být získány z jiných zdrojů. Identifikovali kolem pěti milionů programy, které zahrnují 8,5 milionu herce, moderátory, spisovatelé a technický personál. V rámci projektu Genome byla otevřena k přístupu veřejnosti dne 15. října 2014, s opravami chyb OCR a změní se na inzerované plány jsou crowdsourced .

Rádio

Týdenní dosah národních rozhlasových stanic BBC, a to jak na analogové a digitální.

BBC má deset rozhlasových stanic, kde se podává celé Velké Británii, dalších šest stanic v „národních regionů“ ( Wales , Skotsko a Severní Irsko ) a 40 dalších lokálních stanic, kde se podává vymezených oblastí Anglie. Z deseti národních stanic, pět jsou hlavní stanice a jsou k dispozici na FM a / nebo ráno , stejně jako na DAB a online. Jsou to BBC Radio 1 , který nabízí novou hudbu a populární styly a je pozoruhodný pro jeho grafické zobrazení; BBC Radio 2 , hrát dospělý současník , země a soulová hudba mezi mnoha jinými žánry; BBC Radio 3 , což představuje klasickou a jazzovou hudbu společně s některými mluvené slovo programování kulturní povahy ve večerních hodinách; BBC Radio 4 , zaměřené na aktuální dění, věcná a jiné programování řečového bázi, včetně dramatu a komedie; a BBC Radio 5 Live , která vysílá 24 hodin denně zprávy, sport a talk programy.

Vedle těchto pěti stanic BBC také provozuje dalších pět stanic, které vysílají na DAB a pouze online. Tyto stanice doplňují a rozšiřují pěti velkých stanic a byly zahájeny v roce 2002. BBC Radio 1Xtra sester Radio 1 a vysílá novou černou hudbu a městské dráhy. BBC Radio 5 Live Sport Extra sestry 5 kamer a nabízí další sportovní analýzy, včetně vysílání sportů, které dříve nebyly pokryty. BBC Radio 6 Music nabízí alternativní hudební žánry a je pozoruhodný jako platforma pro nové umělce.

BBC Radio 7 , později přejmenované BBC Radio 4 Extra , za předpokladu, archiv drama, komedie a programování dětské. V návaznosti na změny Radio 4 Extra služba klesla definovaném dětský pramen ve prospěch rodiny s dětmi dramatu a komedie. Kromě toho nové programy k doplnění rádia 4 programy byly zavedeny jako je Ambridge Extra a Desert Island disky vrátil . Konečná stanice je BBC Asijská síť a poskytuje hudbu, hovory a zprávy k této části obce. Tato stanice se vyvinul z místních rozhlasových stanic sloužících určité oblasti, a jako takový této stanice je k dispozici na střední vlnové frekvenci v některých oblastech Středozemí.

Stejně jako národní stanice BBC také poskytuje 40 BBC místní rozhlasové stanice v Anglii a Normanských ostrovů, z nichž každý pojmenovaný pro a pokrývá určité město a jeho okolí (např BBC Radio Bristol ), kraj, region (např BBC tři kraje rádio ), nebo geografické oblasti (např BBC Radio Solent pokrývající centrální jižní pobřeží). Dalších šest stanice vysílají v tom, co BBC slova „národní regiony“: Wales, Skotsko a Severní Irsko. Jsou to BBC Radio Wales (v angličtině), BBC Radio Cymru (ve velštině ), BBC Radio Scotland (v angličtině), BBC Radio nan Gaidheal (ve skotské gaelštině ), BBC Radio Ulster , a BBC Radio Foyle , druhé bytí opt odhlášení stanice Radia Ulsteru na severozápadě Severního Irska.

BBC UK národní kanály jsou vysílány v britských Normanských ostrovech a na ostrově Man (i když tyto Crown závislosti jsou mimo Spojené království), a první z nich jsou dva místní stanice - BBC Guernsey a BBC Radio Jersey . Neexistuje žádný BBC místní rozhlasové stanice, avšak v Isle of Man, částečně proto, že ostrov již dlouho sloužil populárním nezávislém komerční stanice, Manx rozhlasu , který předchází existenci BBC místního rozhlasu. Služby BBC v závislosti jsou financovány z televizních poplatků, které jsou stanoveny na stejné úrovni jako ty platí ve Spojeném království, i když shromáždí na místě. To je předmět nějaké diskuse na Isle of Man, neboť, stejně jako přístroj, který službu BBC místní rozhlasové ostrov také postrádá místní televizní zpravodajství služba, jaký je poskytována BBC Channel Islands .

BBC World Service - Jonathan Dimbleby vysílání z Budapešti

Pro celosvětové publikum je BBC World Service poskytuje zprávy, aktuální události a informace ve 28 jazycích, včetně angličtiny, po celém světě a je k dostání ve více než 150 hlavních městech. To je vysílán celosvětově na krátkovlnného rádia DAB a on-line a má odhadovanou týdenní publikum 192 milionů a její webové stránky mají publikum 38 miliónů lidí týdně. Od roku 2005 je k dispozici také na DAB ve Velké Británii, krok neberou dříve, kvůli způsobu, jakým je financován. Tato služba je financována parlamentní grant-v-pomoc, vedeném zahraničí ; Nicméně, po recenzi vlády výdajů v roce 2011, toto financování skončí, a bude financována poprvé přes licenční poplatek. V uplynulých letech, některé služby na World Service byly sníženy; Thai služba skončila v roce 2006, stejně jako na východní evropské jazyky, s prostředky přesměrovány namísto do nové BBC Arabic Television .

Historicky, BBC byl jediným právním rozhlasového vysílání se sídlem v pevninské Velké Británii až do roku 1967, kdy University Radio York (Uru) , poté pod názvem Radio York , byla zahájena jako první a nyní nejstarší, právní nezávislé rozhlasové stanice v zemi , Nicméně, BBC nebavila úplný monopol, než to jako několik Continental stanic, jako jsou Radio Luxembourg , měl vysílat programy v angličtině k Británii od roku 1930 a Isle of Man-založené Manx rozhlasu začala v roce 1964. Dnes, navzdory příchodu z komerčního rádia , rozhlasové stanice BBC zůstanou mezi nejposlouchanější v zemi, s Radio 2, které mají největší podíl na sledovanosti (až na 16,8% v roce 2011-12) a rádia 1 a 4 umístila na druhém a třetím místě, pokud jde o týdenní dosah .

BBC programování je také k jiným službám a v jiných zemích k dispozici. Od roku 1943, BBC poskytla rozhlasové programování k Britům nutí službu vysílání , který vysílá v zemích kde britští vojáci jsou umístění. BBC Radio 1 je také provedena ve Spojených státech a Kanadě na Sirius XM Radio (pouze online streaming).

BBC je patron The Radio akademie .

Zprávy

Bývalý BBC Newsroom v Londýně

BBC News je největší provoz vysílání novinky shromáždění na světě, poskytující služby pro BBC domácí rádio stejně jako televizní řetězy takový jako BBC News , BBC parlament a BBC World News . Kromě toho, novinové zprávy jsou k dispozici na tlačítko BBC Červený služby a BBC News Online . Kromě toho, BBC vyvíjí nové způsoby pro přístup k BBC News, jako výsledek spustila službu na BBC Mobile, takže je přístupná pro mobilní telefony a PDA, stejně jako rozvíjení upozornění e-mailem, digitální televize, a na počítačích prostřednictvím jednoho záznamu plochy .

Údaje naznačují, že hodnocení v průběhu velkých incidentů, jako jsou 7. července 2005 v Londýně bombové útoky či královských událostí, UK diváci v drtivé většině se obrátí na BBC pokrytí na rozdíl od svých obchodních konkurentů. Dne 7. července 2005, v den, kdy tam byl série koordinovaných bombových výbuchů na londýnské systém veřejné dopravy je BBC Online webové stránky zaznamenaly všech dob pásma vrchol 11  Gb / s na 12,00 dne 7. července. BBC News získal nějaké 1000000000 Vcelku předvedení v den konání akce (včetně všech obrázků, textu a HTML ), které slouží asi 5,5 terabytů dat. Ve špičkách během dne tam bylo 40.000 žádostí stránek za sekundu na internetových stránkách BBC News. Včerejším vyhlášení OH 2012 byl přidělen do Londýna způsobil vrchol kolem 5 Gbit / s. Předchozí all-time high na BBC Online byl způsoben vyhlášením Michael Jackson verdikt, který používal 7.2 Gbit / s.

Internet

BBC online přítomnost zahrnuje komplexní webové stránky, zprávy a archiv. BBC první oficiální on-line služba byla BBC Networking Club , který byl zahájen dne 11. května 1994. Tato služba byla následně obnovena jako BBC Online v roce 1997, předtím, než je přejmenován BBCi, pak bbc.co.uk, předtím to bylo rebranded zpátky jako BBC Online. Na webových stránkách je financována z koncesionářských poplatků, ale používá GeoIP technologii, umožňující inzeráty, které mají být provedeny na místě, při pohledu ven z Velké Británie. BBC tvrdí, že místo aby se „nejoblíbenější základě obsahu webu v Evropě“ a uvádí, že 13,2 milionu lidí ve Velké Británii navštíví více než dva miliony stránek na webu je každý den. V roce 2017 „BBC Online“ byl mezi deset nejvíce citovaných zdrojů v anglické Wikipedii . Podle Alexina systému TrafficRank, v září 2019 BBC Online byl zařazen 114 ve světě a 6 ve Spojeném království.

Střed internetových stránek je na domovskou stránku, která má modulární uspořádání. Uživatelé si mohou vybrat, které moduly a jaké informace se zobrazí na své domovské stránce, což umožňuje uživateli, aby ji upravit. Tento systém byl poprvé zahájen v prosinci 2007 stal trvalým v únoru 2008, a prošel několik estetických změn od té doby. Na domovskou stránku pak obsahuje odkazy na jiné mikro stránek, jako je BBC News Online , sport , počasí , TV a rádio. V rámci areálu, každý program BBC televize nebo rozhlasu je vzhledem ke své vlastní stránky, s větší programy dostat vlastní micro-site, a proto je často společná pro diváky a posluchače být řečeno, internetové adresy (URL) pro Na webových stránkách programu.

Další velká část těchto stránek také umožňuje uživatelům sledovat a poslouchat nejvíce televizní a rozhlasové produkce živé a po dobu sedmi dní po vysílání používat BBC iPlayer platformu, která byla zahájena dne 27. července 2007 a zpočátku používán peer-to-peer a DRM technologie dodat i rozhlasového a televizního obsahu v posledních sedm dní pro offline použití po dobu až 30 dnů, od té doby se video je nyní přenášen přímo. Také, a to prostřednictvím zapojení do licencí Creative Archive skupině, bbc.co.uk dovoleno právní stažení vybraného archivního materiálu přes internet.

BBC často součástí učení jako součást své on-line služby, provoz služeb, jako je BBC Jam , třídě učení Zone klipů a také provozuje služby, jako je BBC WebWise a First Click, které jsou navrženy tak, aby učit lidi, jak používat internet. BBC Jam byla bezplatná on-line služba je realizován prostřednictvím širokopásmových a úzkopásmovými spojeními, které poskytují vysoce kvalitní interaktivní prostředky, jejichž cílem je stimulovat učení doma i ve škole. Počáteční obsah byl zpřístupněn v lednu 2006; Nicméně, BBC Jam bylo přerušeno dne 20. března 2007 na základě obvinění z k Evropské komisi , že se poškozuje zájmy komerčního sektoru průmyslu.

V uplynulých letech, některé hlavní on-line firmy a politici si stěžovali, že BBC Online dostává příliš mnoho finančních prostředků z televizní licence, což znamená, že jiné webové stránky nejsou schopni soutěžit s obrovským množstvím reklamních bez on-line obsahu, k dispozici na BBC Online , Někteří navrhli, že množství peněz licenčního poplatku vynaložené na BBC Online by měl být snížen, a to buď byly nahrazeny financováním z reklamy nebo předplatných nebo snížením množství obsahu k dispozici na místě. V reakci na toto BBC uskutečnil vyšetřování, a nyní dal do pohybu plán, jak změnit způsob, jakým ji poskytuje své služby on-line. BBC Online se nyní pokusí vyplnit mezery na trhu a povedou uživatele na jiné webové stránky pro aktuálně existující zabezpečení trhu. (Například, místo poskytnutí informace o místní události a rozvrhy, uživatelé budou vedeny na vnější webové stránky, již poskytují tuto informaci). Součástí tohoto plánu zahrnovala BBC uzavření některých svých webových stránek, a rediverting peněz přestavět jiné části.

Dne 26. února 2010, The Times tvrdí, že Mark Thompson , generální ředitel BBC, navrhl, aby web výstup BBC by měly být sníženy o 50%, s on-line počtu zaměstnanců a rozpočtů se snížil o 25% ve snaze osekat operací BBC a dovolit komerčními soupeři více prostoru. Dne 2. března 2010, BBC hlásil, že to povede ke snížení své webové stránky výdaje o 25% a v blízkosti BBC 6 Music and Asian Network, jako součást plánu Mark Thompsonových jak „menší, montér BBC pro digitální věk“.

interaktivní televize

BBC Červené tlačítko je obchodní název pro BBC je interaktivní digitální televizní služby, které jsou k dispozici prostřednictvím DVB-T (digitální pozemní), stejně jako Freesat , Sky (satelit) a Virgin Media (kabel). Na rozdíl od Ceefax , služba je analogové protějšek, BBC Červené tlačítko je schopen zobrazit plný barevnou grafiku, fotografie a videa, stejně jako programy a lze přistupovat z libovolného BBC kanálu. Tato služba přenáší zprávy, počasí a sport 24 hodin denně, ale také poskytuje další funkce týkající se konkrétních programů v té době. Jako příklady lze uvést diváci hrát společně doma gameshows, dát, hlasové a hlasování o stanoviscích k otázkám, jak je používán společně s programy, jako jsou doby vyhrazené pro otázky . Na některých místech v roce, kdy se vyskytne více sportovních akcí, některé pokrytí méně tradičních sportů a her jsou často umístěny na červené tlačítko pro diváky sledovat. Často se stává, další funkce jsou přidány nesouvisí programů vysílaných v té době, jako je vysílání na Doktor Who animované epizody Dreamland v listopadu 2009.

Hudba

BBC zaměstnává 5 personál orchestry, profesionální sbor a podporuje dva amatérské sbory, které sídlí v BBC dějišť po celé Velké Británii; BBC Symphony Orchestra , že BBC Singers a BBC Symphony Chorus se sídlem v Londýně, BBC Scottish Symphony Orchestra v Glasgow se BBC Philharmonic v Salfordu se BBC Concert Orchestra se sídlem v Watford, a BBC National Orchestra of Wales a BBC National sbor Walesu v Cardiffu. Také koupí vybraný počet přenosů z Ulster orchestrem v Belfastu a BBC Big Band .

Na BBC Proms byly vyrobeny podle BBC každý rok od roku 1927, vstoupil do financovat populární festival klasické hudby, když hudební vydavatelé Chappell a Co stáhl svou podporu. V roce 1930 nově vytvořený BBC Symphony Orchestra dala všem 49 Proms, a hráli v každém poslední noc Proms od té doby. V současné době BBC orchestry a sbory jsou páteří Proms, což zhruba 40% -50% všech představení každé sezóny.

Mnoho slavných hudebníků z každého žánru hráli v BBC, jako je The Beatles ( The Beatles Live at BBC je jeden z jejich mnoha alb). BBC je také zodpovědný za vysílání Glastonbury Festival , Reading festivalu a ve Spojeném království pokrytí Eurovision Song Contest , show, s nímž byl vysílač spojený již více než 60 let. BBC také provozuje divize BBC Audiobooks někdy nalezený v souvislosti s Chivers audioknih.

jiný

BBC provozuje jiné podniky kromě jejich vysílání paži. Kromě vysílat výstup na televizi a rádiu, některé programy jsou zobrazeny také na BBC velkých obrazovkách umístěných v několika lokalitách centrální-město. BBC a Ministerstvo zahraničních věcí rovněž společně spustit BBC Monitoring , který monitoruje rozhlasu, televize, tisku a na internetu po celém světě. BBC také vyvinul několik počítačů v celém roce 1980, nejvíce pozoruhodně BBC Micro , který běžel vedle vzdělávacích cílů korporace a programování.

V roce 1951, ve spojení s Oxford University Press BBC zveřejnila BBC zpěvníku , který byl určen k používání rozhlasovými posluchači sledovat chvalozpěvy vysílány. Kniha vyšla i bez hudby, hudební edice je oprávněna BBC zpěvníku s hudbou . Kniha obsahovala 542 populární hymny.

Ceefax

BBC za předpokladu, jako první na světě teletextu službu s názvem Ceefax (téměř homonymní s „vidět fakta“) ze dne 23. září 1974 do 23. října 2012 na BBC 1 analogový kanál později na BBC 2 . Ukázalo se, informační stránky, jako jsou zprávy, sport a počasí. na Silvestra v roce 1974, konkurence ze strany ITV ‚s Oracle snažil konkurovat Ceefax. Oracle uzavřen na Silvestra 1992. Během své existence přilákal miliony diváků, a to až do roku 2012, před přechodem na digitální vysílání ve Spojeném království . Přestala přenos v 23:32:19 SELČ dne 23. října 2012 po 38 letech. Od té doby, BBC Červené tlačítko Service poskytuje digitální podobnou informační systém, který nahradil Ceefax.

BritBox

V roce 2016, BBC, ve spolupráci s kolegy britští hlasatelé ITV a Channel 4 (který později stáhl z projektu), zřízený ‚projekt klokana‘ s cílem vypracovat mezinárodní on-line streaming službu konkurenčních služeb, jako je Netflix a Hulu. Při vývoji etap ‚Britflix‘ byl nabízený jako potenciální jména. Však služba nakonec spuštěn jako BritBox v březnu 2017. On-line platforma ukazuje katalog klasických BBC a ITV show, stejně jako výroba několik dostupných programů krátce po jejich britském vysílání. Jak 2019, BritBox je k dispozici ve Spojených státech a Kanadě se potenciální dostupnosti pro nové trhy v budoucnu, včetně Spojeného království koncem roku 2019. V říjnu 2019, BritBox byl propuštěn ve své fázi testování ve Velké Británii.

obchodní činnost

BBC Studios (dříve BBC Worldwide ) je plně vlastněná obchodní dceřinou společností BBC, odpovědná za obchodní využití programů BBC a dalších vlastností, včetně množství televizních stanic po celém světě. Byla vytvořena v návaznosti na restrukturalizaci svého předchůdce, BBC Enterprises v roce 1995.

Společnost vlastní a spravuje celou řadu komerčních stanic po celém světě, které působí v celé řadě oblastí a na řadě různých platforem. Kanál BBC Entertainment zobrazuje aktuální a archivní zábavní pořady pro diváky v Evropě, Africe, Asii a na Středním východě, se BBC Studios kanály BBC America a BBC Kanada (Joint Venture s Corus Entertainment ) vykazují podobný program v Severní Americe regionu a BBC UKTV v oblasti Australasie. Společnost také vysílá dva kanály zaměřené na děti, mezinárodní CBeebies kanál a BBC děti , společný podnik s Knowledge Network Corporation , která vysílá programy v rámci CBeebies a BBC K značek. Společnost rovněž provozuje kanály BBC Knowledge , vysílání faktické a výukové programy a BBC Lifestyle , která vysílá programy založené na témata Food, Style a pohody. Kromě toho, BBC Studios provozuje mezinárodní verzi kanálu BBC HD a poskytuje HD probíhá současně z kanálů BBC znalostí a BBC America.

BBC Studios také distribuuje 24hodinové mezinárodní zpravodajský kanál BBC World News . Stanice je oddělená od BBC Studios k udržení neutrálního bodu název stanice pohledu, ale je distribuován BBC Studios. Kanál sama o sobě je nejstarší dochovanou subjektem svého druhu, a má 50 zahraničních tiskové kanceláře a dopisovatele téměř ve všech zemích světa. Jako oficiálně zkoumány, je k dispozici více než 294 milionů domácností, podstatně více než CNN je odhadován 200 milionů. Kromě těchto mezinárodních kanálů BBC Studios také vlastní UKTV síť sedmi kanálů. Tyto kanály obsahují BBC archivovat programování být rebroadcast na svých kanálech: Alibi , dramat zločinu; Dave (slogan: "The Home of vtipného škádlení"); Drama , drama, který byl zahájen v roce 2013; Eden , přírodě; Zlato , komedie; W , zábava; a včera , historie programování.

Kromě těchto kanálů, mnoho programů BBC jsou prodávány prostřednictvím BBC Studios zahraničních televizních stanic, komedie, dokumentární a historické drama produkcí bytí nejpopulárnější. Navíc, BBC televizní zprávy vypadají každonoční na mnoha Veřejnoprávní vysílání stanic ve Spojených státech, stejně jako opakování pořadů BBC, jako EastEnders , a na Novém Zélandu na TVNZ 1 .

Kromě programování, BBC Studios vyrábí materiál, který má doprovázet programy. Společnost zajišťovala vydavatelská odnož z BBC, časopisy BBC , který publikovali Radio Times , stejně jako celou řadu časopisů, které podpora BBC programování takový jak BBC Top Gear , BBC Good Food , BBC Sky v noci , BBC History , BBC Wildlife a BBC Music . BBC Magazines byl prodán Exponent Private Equity v roce 2011, která se sloučila s Origin Publishing (dříve ve vlastnictví BBC Worldwide mezi lety 2004 a 2006) k vytvoření okamžité mediální společnost .

BBC Studios také vydává knihy, doprovázet programy, jako je Doctor Who pod BBC Books značky, publikační otisk většinovým vlastníkem je Random House . Soundtrack alba, mluví knih a úseky rozhlasového vysílání jsou také prodávány pod značkou BBC Records , s DVD také prodávají a licencované ve velkých množstvích pro spotřebitele a to jak ve Velké Británii av zahraničí pod 2 bavit značky. Archiv programování a klasické hudební nahrávky jsou prodávány pod značkou BBC Legends.

kulturní význam

Modrá plaketa v Alexandra Palace , připomínající zahájení první na světě s vysokým rozlišením Televize, BBC Television , v roce 1936

Až do vývoje, popularizace a ovládnutí televize, rádio bylo vysílání médium, na kterém lidé ve Spojeném království se spoléhal. It „sáhl do každé domácnosti v zemi, a současně sjednocený národ, což je důležitý faktor v průběhu druhé světové války“. BBC představil jako první na světě „high-definition“ 405 řádku televizní služby v roce 1936. Je zavěšený svou televizní službu během druhé světové války a až do roku 1946, ale zůstal jediným televizním kanálem, ve Velké Británii až do roku 1955, kdy Independent Television ( ITV ) začal pracovat. To předznamenalo transformaci televizi na populární a dominantním médiem. Nicméně, „v celém roce 1950 rádia pořád zůstal dominantní zdroj vysílání komedie“. Dále BBC byl jediným právním rozhlasového vysílání až do roku 1968 (kdy URY získané jejich první licenci).

Tyto přírodní dokumentární filmy David Attenborough , jako je například Modrá planeta , planety Země a života na Zemi , jsou vyráběny podle BBC Natural History Unit , což je největší volně žijících živočichů dokumentární produkční dům na světě.

Přes nástupem komerčních televizí a rádiem, s konkurencí z ITV , Channel 4 a Sky , BBC zůstává jedním z hlavních prvků v britské populární kultuře prostřednictvím své povinnosti předložit televizních a rozhlasových programů pro masové publikum. Nicméně, příchod BBC2 dovolilo BBC také, aby se programy pro menšinové podíly v dramatu, dokumenty, publicistiku, zábavu a sport. Příklady citované zahrnují televizní seriál civilizaci , Doctor Who , I, Claudius , Monty Pythonův létající cirkus , Pot Black , a v noci , ale i další příklady mohou být uvedena v každé z těchto oblastí, jak je uvedeno položkami BBC v této British Film Institute ‚s 2000 seznam 100 největších britských televizních programů , s BBC uznávaný 1970 sitcomu Fawlty Towers (představovat Johna Cleese jako Basil Fawlty ) vyšplhala na vrchol seznamu. Top of the Pops , svět je nejdelší běh týdenní hudební show, nejprve vysílal v lednu 1964, s tuláky jako první provádět. Některé BBC ukazuje měly přímý dopad na celou společnost. Například The Great British Bake Off je připočítán s oživení zájmu o pečení po celé Velké Británii, s obchody hlásí prudký nárůst v oblasti prodeje pečení přísady a doplňky. Vývoz BBC programů obou prostřednictvím služeb, jako je BBC World Service a BBC World News , stejně jako přes kanály provozované BBC Worldwide , znamená, že diváci mohou konzumovat BBC inscenací na celém světě.

Pod pojmem „BBC English“ byl používán jako alternativní název pro Received výslovnost a anglický vyslovovat slovník používá termín „BBC výslovnost“ označovat svá doporučení. Nicméně, BBC sám nyní využívá více regionálních akcenty , aby odrážely rozmanitost Velké Británii, zatímco pokračuje očekávat srozumitelnost a plynulost jeho moderátorů. Od jeho „škrobnatých“ začátky, BBC také stalo otevřenější, a nyní se pokusy, aby se přizpůsobila zájmům všech vrstev společnosti a všech menšin, protože všichni zaplatit licenční poplatek.

hovorové výrazy

Starší domácí UK diváci často se odkazují na BBC jako „Beeb“, což je přezdívka původně razil Petera Sellerse na Goon přehlídka v roce 1950, když odkazoval na „Beeb Beeb CEEB“. To bylo pak půjčil, zkrácené a popularizoval rozhlasového DJ Kenny Everett . David Bowie je nahrávací sessions v BBC byl propuštěn jako Bowie na Beeb , zatímco královna 's nahrávací sessions s BBC byl propuštěn jako At Beeb . Dalším přezdívka, nyní méně běžně používaný, je „teta“, řekl, že pochází z staromódní „Tetička ví nejlépe,“ postoj, nebo myšlenkou tetami a strýci, kteří se vyskytují v pozadí svého života (ale možná odkaz dále jen „tety“ a „strýčkové“, kteří uvedené dětské programy v prvních dnech) v době, kdy John Reith , BBC první generální ředitel, byl v poplatku. Pod pojmem „tetička“ pro BBC je často připočítán k radio diskžokeje Jacka Jackson . Oslavit padesáté výročí BBC píseň „ teta “ byl propuštěn v roce 1972. Tyto dvě přezdívky byly rovněž použity společně jako „tetičku Beeb“.

Kontroverze a kritika

Po celou dobu své existence BBC čelí mnoha obviněním ohledně mnoha tématech: o irácké válce , politiky, etiky a náboženství, jakož i financování a personálního zajištění. To také byl zapojený do četných kontroverzí, protože jeho pokrytí specifických novinové zprávy a programování. V říjnu 2014, BBC Důvěra vydal „BBC řešení stížností rámec“, nastiňuje stížností a odvolacích postupů. Avšak regulační dohled BBC může být převedena na OFCOM . Britská „ House of Commons užšího výboru pro kulturu médií a sportu“ doporučil ve své zprávě „Budoucnost BBC“, který OFCOM by se měla stát konečným arbitrem podaných stížností se o BBC.

BBC již dlouho čelí obvinění z konzervativců z liberálního a levicového zaujatost. Obvinění z zaujatost proti Premiership Margaret Thatcherové a Konzervativní strany byly často proti BBC členy této vlády, s Margaret Thatcher sám zvažuje zpravodajství televizní stanice, které mají být zkreslené a nezodpovědné. V roce 2011, Peter Sissons , hlavní moderátor na BBC od 1989-2009, řekl, že „v jádru BBC ve svém samotném DNA, je způsob myšlení, který je pevně levice“. Další BBC moderátor, Andrew Marr , poznamenal, že „BBC není nestranná ani neutrální. To má liberální zaujatost, ne tolik stojí politické zaujatosti. Je lepší, vyjádřený jako kulturní liberální zaujatost.“ Bývalý ředitel BBC Roger loudat klasifikovány jako „liberální defenzivě.“

Naopak, psát pro The Guardian , levicový publicista Owen Jones uvedl: „Pravda je BBC je skládaný plný rightwingers,“ a on citoval jako příklad zaujatosti jeho zaměstnání „ultra thatcherovskýmAndrew Neil jako politika moderátor , Paul Mason , bývalý Economics redaktor BBC Newsnight programu, kritizoval BBC za „unionisty“ ve vztahu k jeho pokrytí Referendum o nezávislosti Skotska kampaně a oznámila, že její vedoucí pracovníci sklon být o „ neo-liberální “ pohledu. BBC byl také charakterizován jako pro- monarchistické instituce. BBC byl obviněn z propagandy ze strany konzervativní novinář a spisovatel Toby Young kvůli tomu, co on věřil být anti Brexit přístup, který zahrnoval den živé programování v oblasti migrace.

Roku 2018 průzkum veřejného mínění by BMG výzkum zjistil, že 40% britské veřejnosti si myslí, že BBC je politicky nestranná s téměř ještě rozděleny mezi ty, kteří věří, že naklání doleva nebo doprava.

V roce 2008, BBC byl kritizován některými pro odkazování na muže, kteří prováděli Mumbai útoků listopadu 2008 jako „střelců“ spíše než „teroristy“. Na protest proti používání slova „ozbrojenci“ podle BBC novinář Mobashar Jawed „MJ“ Akbar odmítl zúčastnit rozhovoru v návaznosti na teroristické útoky v Bombaji , a kritizoval BBC reportáž o incidentu. Britský poslanec Stephen Pound podpořil tyto nároky s odvoláním na BBC je zakrývat z teroristických útoků jako „nejhorší druh Mealy hrdlem pózování. Je to zoufalství, aby nedocházelo k činu, který je v konečném důsledku způsobí více čin všem.“

BBC World Service hlasatel, který představil denní přehlídka produkovala pro Kyrgyzstán se tvrdilo, že se podíleli na opoziční hnutí s cílem svrhnout vládu v čele s prezidentem Kurmanbek Bakijev . BBC moderátor odstoupil ze své funkce v roce 2010, jakmile jsou tvrzení o jeho účasti v revoluci dostala na veřejnost.

Loga a symboly BBC

viz též

Reference

Prameny

externí odkazy